dom 6000kr drar du av från din totala inkomst, sen beror det ju på hur mycket skatt du betalat under året. det är det som avgör hur mycket pengar du får tillbaka. det är som nån skriver det blir 6000kr som du inte behöver skatta för. så av dom blir det ca 2000kr mindre du ska betala i skatt under året.
Senast redigerat av veteranmc den 2011-03-31 klockan 07:12.
Du fyller i hela beloppet så räknar skatteverket ut summan som överstiger 9.000:-. Av dessa 6.000:- får du tillbaka 30%, alltså 1.800:-. Det är din återbäring på reseavdraget, enligt min tolkning.
Nu har Du fått en del goda råd.
Jag skulle vilja säga snarare (till skillnad från dig) att glad är den som betalar för lite i skatt än den som har fått återbäring. Finns bättre sätt att investera pengar än i statens kista som ger dålig avkastning Skattejämka om Du kan.
Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja
Det är kul när tusenlapparna trillar in på lönekontot innan midsommar! Ca: 40 000 kr har jag i bilavdrag årligen så det blir en slant att handla sill och nubbe för.Skattejämka om Du kan.
Ett år senare och dags att deklarera igen. Trevligt att det blir tillökning i kassan.
Så är det. Och skriv hela beloppet. Skatteverket drar av det icke-avdragsgiltiga beloppet från ditt bruttobelopp, 6000:-, eller hur mycket det nu kan va i år. Jag läser icke heller pappren.
Som tur är har jag milersättning från jobbet på varenda körd mil med 30:-/milen. Varav 18:50 är skattepliktig, men det gör mindre ont ...