Ja!
Nej!
Kvittar!
Jag undrar hur mycket det skulle kosta att montera ABS på en hoj som saknar det.....förmodligen dyrare än 10000 då?
Helt klart ABS på nästa hoj! Bara vetskapen om få till en perfekt inbromsning vid en eventuell paniksituation gör det självklart med ABS.
Det är riktiga Jeppar som säger att de kan bromsa lika bra utan! Det är bara att inse, när man får panik så blir det inte perfekt.
Tobbe.
http://bikeskane955.blogspot.com/
Jag ser det som en safety blanket=) Inte så att jag märker av ABSen till vardags och man övar ju ändå på dom där "perfekta" bromsningarna.. Men skulle jag ngn gång i traffiken bli överraskad och fucka upp bromsningen helt, då finns den där och hjälper till. Går bara att vinna på det.
Senast redigerat av adara den 2011-03-24 klockan 15:25.
Tror vi pratade om det i en annan tråd, men det är en Kawasaki ER6F
Sitter och funderar nu på om jag skall lägga ut 10000 till för att få ABS eller ej.....känner mig just nu väldigt snål då jag skall ut med nästan 20000 på kortet(ev mer) Har lagt 15000 på utrustning, och 60000 för en mc, 4-5000 för att försäkra den.....blir mycket pengar...
ABS är en självklarhet för mig. Har redan sparat in dom pengar det kostar extra på min nuvarande hoj. Orutinerad som jag var (tre dagar gammalt kort) så hamnade jag i en situation där jag låg bakom en skåpbil varigenom jag inte kunde se trafikljuset framför. Vips så står skåpbilen stilla (efter att jag tittat i döda vinkeln för att genomföra ett körfältsbyte) - klippte till frambromsen för kung och fosterland och stannade utan problem. Hur hade det gått utan ABS? Antagligen hade jag väl lagt ner bågen och inget mer hade hänt (det här kan ha gått i max 30-40 km/h) förutom att jag hade behövt betala självrisker et c. vars totalkostnad i slutändan nästan säkert varit högre än ursprungskostnaden för ABS-systemet.