Har funderingar på att köpa kevlarjeans som jag skulle använda på sommaren. Någon som har testat dom, och hur är dom att använda ?
Har funderingar på att köpa kevlarjeans som jag skulle använda på sommaren. Någon som har testat dom, och hur är dom att använda ?
Hej
Jag har ett par som jag köpte på Heca i Sundsvall och jag tycker dom funkar fint. Har satt i ett par knäskydd i dom för att få lite mer skydd. Skönt att ha på till och från jobbet och kortare turer.
mvh//Texas
Jag fick ett par förra säsongen men jag minns med gott minne hur det var att ramla omkull med cykeln som yngre och jeansen gick sönder. Och vilken värk, blåmärken och sår jag fick. Så jag har inte vågat prova dem pga minnet. Det är säkert nån mental spärr jag har… Okej, ska testa dem i sommar, dock inte hårdtesta dem. I alla fall hoppas jag få slippa hårdtesta dem.
De sitter bra på kroppen i alla fall. Som vanliga jeans modell grova ungefär. Bra att de är långa i benen, har långa ben själv så jag har lite problem att hitta jeans med bra längd på.
Jag kör med mina när det är varmt ute. Så varmt att mina cordura brallor blir direkt obekväma i värmen. Jeansen sitter skönt och är svalare. Dessutom så kan man gå omkring i dem utan att se ut som en trafiksignal i nyllet pga värmeslag....
Nackdelen med Jeansen är att man bör ha med sig regnplagg. Vårat ostadiga väder här i nörr gör att man kör in och ut ur olika regnområden....tyvärr
Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja
Fukar bra hoppas jag, beställde ett par på e-bay från england i helgen för 890:- ink frakt.
Tänkte ha dom när solen skiner och man bara cruisar lite på byn.
Hur är det om man enligt försäkringsvillkoren ska ha godkända skyddskläder? Räknas sådana jeans som godkända, så man får ut maximal ersättning från försäkringsbolaget ifall man blir skadad?
Tack för alla svar. Lutar åt att det blir ett inköp på Flying Eagle i helgen.