Förklara för mig varför alltid kattjäkeln alltid håller svansen rakt bakåt och dessutom brukar stanna, så att man nästan klipper av svansen när man skall stänga ytterdörren. Får kanske göra som gubben Otto gjorde. Han kapade kattsvansen för att det tog för lång tid att komma ut genom dörren.
Hoppar in med en kommentar ang. katter.![]()
Så gör våra två katter också. Elförbrukningen stiger snabbt när man ska släppa in och ut dem hela tiden. De är hyfsat snabba in men står och sölar med svansen i dörren när de ska ut....jag tror det beror på att de vill säga att det är dom som bestämmer när dörrren ska stängas. Någon klok (?) person har sagt att det är egentligen vi som bor hos katterna och inte tvärtom.......
De va därför Manx katter (svanslösa)va så poppis i småland (snåla om värmen)
Jan
Nu ligger kattsvansarna risigt till. 23 grader - i dag på morgonen. Förhoppningsvis avtager ju kylan framåt veckan. Hoppas bara att detta är sista riktiga köldknäppen för denna vinter. Får nog vänta med åkning några dagar. Visserligen har jag både sockor och handskar som jag kan koppla in på elsystmet + värmehandtag, men det blir kallt ändå. Man kanske skulle prova att ta ett par katter innanför jackan.
Gammal beprövad metod att använda kattskinn mot röggmatisten(= reumatismen) förr i tiden, men jag har för mig att dom plockade ur själva katten ur det först.
![]()
Ove