Läste om mässan i DN. Den enda kommentaren om hojar i mitt segment var att BMW 650 GS går att använda till och från jobbet. Hur ska jag göra nu? Jag har ju som pensionär inget jobb att äka till .... får nog ställa av hojarna.
Läste om mässan i DN. Den enda kommentaren om hojar i mitt segment var att BMW 650 GS går att använda till och från jobbet. Hur ska jag göra nu? Jag har ju som pensionär inget jobb att äka till .... får nog ställa av hojarna.
Ove
Det har nog gått bra. Du kan väl berätta lite om vad du har för pärlor i garaget, blir lite nyfiken. Och du får se till att ställa på i tid så att du kan bli med på våra turer.
vad jag menade i förra inlägget är att man räknas liksom inte om men inte har en j - a massa kubik och krom och lullull och skit. Det man hyllar som tjusigt är sånt som jag helst ser till att vara utan.
Ove
Tittade på idrott av högsta klass i eftermiddag. Svenskarna blir allt bättre, Viktoria Helgesson kom 6;a i EM. Låter kanske inte så häftigt men Sverige har inte tagit en medalj på damsidan sen 1932 och har knappast haft några deltagare alls under decennier. "Vilken sport" - konståkning naturligtvis! Det enda jag anser är värt att titta på utan motor.
Ove
Vem har sagt att du inte räknas för att du inte gillar krom och "lullull"? Undrar om du inte dras med lite fördomar Ove! I alla fall tycker jag du snackar skit!
Det finns massvis av människor som är rädda om sina fordon och mc och vårdar dem för att de tycker om det och vill om möjligt försöka hålla värdet uppe på dem genom detta. Det är inte alla som du som åker på en 20 gammal offroad som inte är värd så många kr då spelar det väl inte så stor roll om den inte tvättas och putsas på.
Själv gillar jag lite lagom med krom på visa typer av hojar och det är lätt att hålla rent och snyggt. Utrustar dessutom gärna hojen med lite lullull om det samtidigt har en praktisk funktion och jag känner mig inte som någon snobb för det. Men smaken är liksom baken delad eller hur! Det måste väl man ändå respektera och där tycker jag mig ana brister hos dig.
Mvh
GeCe
Det är aldrig försent att prova på något nytt!
Vill du hänga dina hojar fulla med kromade speglar i form av malteserkors, kromade kråkor -förlåt örnar, kromade döskallar osv så gärna för mig, men jag har inte sett den typen av utstyr på dina hojar. Själv föredrar jag att köra med så "ren" hoj som möjligt. Att den sen samlar på sig lite under användningen är en annan sak.
Som jag sagt tidigare - jag låter dig sköta dina hojar som du vill men där är vi tydligen inte lika.
Ove
Det var inte ditt sätt att sköta dina hojar som var huvudbudskapet i mitt inlägg utan dina kommentarer om hur andra sköter sina som du gör sak av i ett flertal inlägg. Om någon blir lycklig av att montera en kromad kråka eller talgoxe på sin hoj så må det väl vara vars ensak. Har aldrig hört någon fälla en negativ kommentar om folk så åker på en gammal skitig offroad, utan konstaterar bara att du väljer att göra det. Hur du sköter dina hojar har jag förövrigt aldrig lagt mig i!
Senast redigerat av GeCe den 2011-01-30 klockan 23:05.
Mvh
GeCe
Det är aldrig försent att prova på något nytt!
Vi är olika, somliga tar sin nya dyra hoj rätt ut i levällingen utan tvekan. Andra sitter med putsduken å gnuggar krom.
Jan