Tjena!
Har haft hojen avställd i 1 år i garaget, tänkte nu fixa startmotorn som jag misstänkte gick sönder förra året. Jag kör en Suzuki GSX 750 L -82. För ett år sedan när jag kört med den ett tag small det till utav bara H*%# i motorn när jag skulle starta den. Startmotorn fungerade sedan men den bara snurrade, den drog inte runt motorn så att säga. Jag tog idag bort startmotorn och kollade så den funkade, jodå den snurrade. Jag tänkte sedan kolla dreven under kåpan för att se om något där gått sönder. Men då var jag tvungen att tömma ur oljan först. Till min förvåning forsade det ut bensin/olja när jag lossade oljepluggen. Min tanke nu är att det kanske är bensinkranen som läcker, den har inte varit avstängd. Vilket kanske fyllt motorn med bensin under tiden den varit avställd. Jag är inte så haj på motorer så jag bara undrar om nåt annat kanske lett till bensinen i motorn. Efter smällen förra året var det omöjligt att starta hojen igen. Ska nu försöka snurra på däcket under hög växel för att se så ingen kolv gått sönder. Tacksam för hjälp och tips.
Easy Rider