Förstår att Olle kör rätt mot ditt kök. Första gången vi varit eniga om att det va bäst att välja stora vägarna.
Förstår att Olle kör rätt mot ditt kök. Första gången vi varit eniga om att det va bäst att välja stora vägarna.
Jan
Får tacka!
Jo, det fanns till en Jansson och den står i ugnen nu, behöver 1,5 tim i svag värme för att bli bra. Tror att det står 30 -40 minuter i kokboken. Undrar ibland vad det är för ena som skriver böckerna? Stekta ägg och rödbetor blir det till.
Fåglarna får min special, gjord på margarin, vetemjöl och lite havregryn. När jag tittade ut nyss var det talgoxe, blåmes, domherre och mina favoriter stjärtmesarna som var i farten. Kajorna gör bara sporadiska besök men när dom hittar fram blir det åtgång på godiset.
Ove
Attans kyla, -22 grader i morse.
Hoppas bara att denna vinter inte blir lika lång som den förra. Visserligen bor vi ganska långt söderut i vårt avlånga land. Har för mig att sverige är 200 mil långt. Vi bor ju bara ca 50 mil från sydänden så att vi har en bit kvar norrut.
Kom att täka på en skåning som efter ett besök i Markaryd kunde berätta för sina kompisar att uppe i Norrland hade de allt en jäkla vinter.
Det blir nog ingen hojtur idag heller, för jag måste köldsäkra både stallet och pumphuset lite bättre.
Hårda bud sa han som fick stentavlor i huvet. Å andra sidan blir det gott om tid för planeringar. Synd vi inte hann träffas en stund för kartgloning, Olle.
Jan
GPS i all ära. Den kan vara bra i vissa fall om man har et bestämt mål och verkligen vill komma rätt. Laddade ner koordinaterna en gång till en bekant och hamnade på ahans garageuppfart. Hade ingen karta som täckte det område jag var i, vid en tripp i Norge. Tryckte bara på "hem" och sedan var det ju bara att köra. Även om man ger sig av från spåret så finner man ju vägen på nytt igen. Det är faktiskt ganska kul att köra vilse och sedan så småningom trycka på exvis hem. Om jag skall göra en tripp över många dagar så kör jag ju för det mesta efter kartan, men lägger in kvällsstoppet utifall att....