Sidan 149 av 548 FörstaFörsta ... 4999139147148149150151159199249 ... SistaSista
Resultat 1 481 till 1 490 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1481
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jäkla miljöförstöring att flytta skiten som ska smälta bort. I fjol kostade det minst 100l. diesel till ingen nytta. Bhaa.

    Ungefär som Gunde Johansson skrev i "Torparvisan"; Råken te hugg någon meter med ve kommer det bara någon å eldar upp ett.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1482
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Inte har jag då märkt att någom vill ta mina surt ihopskottade snöhögar. Funderar docK på om grannen har huggit veden. Hmmmm
    Det var en gubbe i Uppland för ganska länge sedan som märkte att någon jäkel hade stulit lite av hans uppstaplade spisved. Gubben fann ju på råd och borrade ett hål i några vedträn stoppade i en bit av en dynamitpatron med tillhörande tänhatt och pluggade igen hålen. Sedan behövde han bara vänta till den misstänkte grannen kom utrusande strax efter att det hade hörts en dov smäll som fick hela järnspisen att bokstavligen gå upp i rök.

  3. #1483
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det var en gubbe i Uppland för ganska länge sedan som märkte att någon jäkel hade stulit lite av hans uppstaplade spisved. Gubben fann ju på råd och borrade ett hål i några vedträn stoppade i en bit av en dynamitpatron med tillhörande tänhatt och pluggade igen hålen. Sedan behövde han bara vänta till den misstänkte grannen kom utrusande strax efter att det hade hörts en dov smäll som fick hela järnspisen att bokstavligen gå upp i rök.

    Dä va rejäla gubbar dä av flera sorter!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #1484
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Antar att en del gubbar sitter och matar spisen eller kaminen i dag. Temperaturen här i södra Värmland (hahaha) var 20-.
    Måste dock ut i garaget för att göra i ordning ett isolerat vattenkar till våra tjurar. Har en liten vedkamin där som värmekälla, så det skall nog gå bra.
    Hade tänkt mig en liten vintertur i deg, men jag väntar nog till lite mildare väder. Jag är ju ingen norrländsk skoterförare som tycker att frysrumstemperatur börjar likn våren.

  5. #1485
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Antar att en del gubbar sitter och matar spisen eller kaminen i dag.
    Här är en av dom!

    Gick och tittade på termometern vid 3-tiden, - 17 grader. Vi har ett elelement som pajat så jag tände i köksspisen för det började bli lite kulet inne också. Element är som snöslungor - strular aldrig på sommare - bara när dom behövs. Gick i sängen en stund till innan hustrun kom och väckte mig. Hon skulle skjutsas till bussen för att komma iväg och tjäna lite slantar. Hon har ju en gubbe att försörja.

    Ska ägna mig åt långkok och ev. baka lite idag så jag har en god förevändning att vara inne och elda om jag nu inte ska fara omkring och leta element.
    Ove

  6. #1486
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Här är en av dom!

    Gick och tittade på termometern vid 3-tiden, - 17 grader. Vi har ett elelement som pajat så jag tände i köksspisen för det började bli lite kulet inne också. Element är som snöslungor - strular aldrig på sommare - bara när dom behövs. Gick i sängen en stund till innan hustrun kom och väckte mig. Hon skulle skjutsas till bussen för att komma iväg och tjäna lite slantar. Hon har ju en gubbe att försörja.

    Ska ägna mig åt långkok och ev. baka lite idag så jag har en god förevändning att vara inne och elda om jag nu inte ska fara omkring och leta element.
    Elementära saker.
    Jan

  7. #1487
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Elementärt! Släcker ned datorn och ska slänga in en pinne i brasan istället med ved som höggs för tjugo år sedan så den är torr nu!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #1488
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Offroad finns det visst något som kallas. Till den kategorin torde väl detta höra!
    http://www.youtube.com/watch?v=gsYNFhO6c8g
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1489
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Offroad finns det visst något som kallas. Till den kategorin torde väl detta höra!
    http://www.youtube.com/watch?v=gsYNFhO6c8g
    Klart häftig utflyckt

  10. #1490
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ujujujuj!!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •