Har mitt vanliga vinternöje, klappa om kossorna i ladugården. Vi får se om jag tyar att fälla lite träd i vinter. Eller det bara blir husbehovsveden. Detta är ju en vinterterapi som får denna mörka årstid att gå lite lättare. Sen blir det ju mycket soffan oxå, magasinera vila till sommarutflykterna.

Svara med citat
Det är nog dags att ge upp om det här året och det blir nog till att "mura" in hojarna för den här gången. Man önskar att man hade en lagård att värma sig i men de tiderna är förbi tyvärr. Har dock fortfarande ved kvar att elda med som jag högg för 15-20 år sedan tack å lov.

Nämen fy f-n! Mura i snöstorm! Huvva, jag fryser av bara tanken.
Jo lång och kall vinter är knappast vad man ser fram emot. Får väl hoppas på att Kung Bore tar sig ledigt ibland annars får man sikta framemot Mars. Det blir väl några avbrott mörkret. Jul är bra bortsett från det förb--nade julklappandet som jag innerligt avskyr. Nåja jag har minimerat det till nästan noll. Resten är OK. Nyår, Trettondag men sen är det bara att vänta. Får väl roa mig att försöka experimentera med mina skridskoinovationer. 
Allt kommer att försigå i mörker och utom synhåll!!
Ove
Absolut inte! Iförd hela svartstället med hjälm och flytväst och kudde på ändan körandes svärmors rollator på isen? Nevvvver!!
Vilken svintur att vi gjorde Östgötaresan i månadsskiftet Aug. - Sept!!
Antagligen hjärnsläpp!