Hej allihopa, här kommer jag med ännu ett problem, denna gång något större än senast.
Att utbilda sig till mc-mekaniker känns inte som något taktiskt val måste jag konstatera efter att största delen av första terminen har passerat. Då det inte finns någon ren mc-utbildning på gymnasial nivå går jag en allmän lärlingsutbildning där drygt hälften av poängen är tänkta att komma från arbetsplatsen, i mitt fall Tvings Mc-service.
Så, där har vi lite bakgrund.
Eftersom jag bara får kärnämnen i skolan och alla karaktärsämnen är förlagda till arbetsplatsen så får jag ingen teori, vilket som vi alla vet är väl behövligt om man ska meka med motorcyklar. Nu har min handledare och jag kommit överens om att jag ska sitta och plugga teori hemma om kvällarna. Så vi gav oss ut på jakt efter kurslitteratur, utbildningsmaterial eller vad man nu behagar kalla det, och däri ligger mitt problem; eftersom branschen är så pass liten finns det precis INGENTING!
Är det någon som har tips till mig om böcker med användbar teori (de får gärna gå djupare än vanliga skötselhandböcker) så vore jag mycket tacksam ifall denne någon kunde tipsa mig!
Hoppas på svar
Troll