Sidan 134 av 548 FörstaFörsta ... 3484124132133134135136144184234 ... SistaSista
Resultat 1 331 till 1 340 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1331
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Körde en sväng i dag,massor av höstlöv på vägarna. Även vi nära ekvatorn ha haft några frostnätter,så löven bara öser ner. Underbart väder med mycket sol,11+ plus kl 14,00.
    Jan

  2. #1332
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    I går med all blåst här i södra Värmland, så var det den stora lövfällardagen. I vindbyarna så såg det ut som gult snöfall. Några grader kallt nu på morgonen, men måst ändå snickra en del på vår gamla loge inför vintern. Den tog också lite stryk av all snö i vintras. Skall åka och hämta hem lillhojen i kväll.

  3. #1333
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall åka och hämta hem lillhojen i kväll.
    Grattis till nya hojen!! Finns nog risk för att den kommer att bli favoriten i framtiden.
    Ove

  4. #1334
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Grattis till nya hojen!! Finns nog risk för att den kommer att bli favoriten i framtiden.
    Tack för det. Jag vill ju också ha en leksak. Man blir ju inte äldre tycker jag.

  5. #1335
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    JA det är det fina med att köra höst och tidig vår - man ser mera för det är inte så många löv ivägen.

    Men avigsidan är att det kommer åt att blåsa något så infernaliskt överallt. Tycker att när man stannar ska vindbruset upphöra!
    Här i mitt län har vi fått årets första snö uppe vid Svansjön Tysslingen och därom kring. Och redan kl. 22.00 i går kväll var det isbark på vägen utanför huset hemma hos oss och kl. 03.00 i natt var det -5.5 grader. Tur man inte planerat någon nattorientering utan nu är det färdigkört för i år även på dagtid. Förutom Scootern Innovan som alltid står körklar för en mindre tur om behovet blir påträngande för ett ärende av något slag. Har ju en rejäl kåpa på den.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #1336
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tack för det. Jag vill ju också ha en leksak. Man blir ju inte äldre tycker jag.

    Grattis till den nya leksaken. Vi ynglingar måste ju satsa på framtiden och en 125:a kan man ha mycket trevligt med. Välkommen i 125:a gänget Olle!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1337
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Här i mitt län har vi fått årets första snö uppe vid Svansjön Tysslingen och därom kring. Och redan kl. 22.00 i går kväll var det isbark på vägen utanför huset hemma hos oss och kl. 03.00 i natt var det -5.5 grader. Tur man inte planerat någon nattorientering utan nu är det färdigkört för i år även på dagtid. Förutom Scootern Innovan som alltid står körklar för en mindre tur om behovet blir påträngande för ett ärende av något slag. Har ju en rejäl kåpa på den.
    Sju minusgrader kl 05.30 och det håller i sig. Vaknade i en j-a svinotta (4-tiden) och var klarvaken. Pallrade mig upp och drog eld i spisen och satte på långkok - ärtsoppa. Den har börjat ta form nu och ska få puttra sakta ett par timmar till. 1,5 timmar står det på ritningen men 5 timmar blir bättre. Det gapar tomt i frysen så det är dags för lite fyllning.

    Jag har lite transportkörning som ska göras med hojar som ska ställas in för vinter så det blir väl en del köra under veckan. Det räcker med att ha två körklara under vintermånaderna.
    Ove

  8. #1338
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Här karvar vi dom döda älgarna.
    Jan

  9. #1339
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Här karvar vi dom döda älgarna.
    Hur har det gått, är alla skjutna? Vi har våran kvar och ska göra ett försök imorgon igen. En pinnatjur som vi siktat in oss på kom ivägen för tåget och blev väl till köttfärs på plats. Det är inte bara landsvägstrafiken dom ställer till för. Men korpen blev väl glad för ett extra tillskott i dieten.

    Nåja! Det finns fler älgar, bland annat den där store som jag såg tidigare i veckan.
    Ove

  10. #1340
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag har blivit snorig å fryser, tål inte gubben sitta älgpass tro. Först 2 timmar på pass, sen jobba med älgen å svettig. Tillbaka till passet å kall. Inte så bra, Nääää
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •