Du får väl komma norrut men glöm inte alla långkalsongerna
Jag missade grovt att komma till Hjo eller Kinnekulle. Det blev Karlsborg för jag tog till vänster före Tibro och hittade en del krokväg som jag inte varit på förut. Grussträngar efter stödkanterna men de är väl borta nästa gång jag kommer dit.

Jo lunch blev det på Hotel Vättern. OK, kanske med ett litet +. Sen vidare norrut och hittade den lilla vägen mellan Olshammar och Aspa som mest är ett enda spår.

I Askersund gjorde jag ett hembesök vid ett tomt hus. Hade tänkt bjuda på en cigarill på altanen men jag fick ta en själv medan jag funderade på nästa etapp.
När jag är på väg igen händer det - Jag faller för en dam! Hon kommer från vänster och jag tror att jag har företräde men tydligen inte för hon saktar inte in så jag bromsar så framfjädrarna går i bott och bakhjulet lättar. Stopp 2 dm från hennes dörr och sen fjädrar hojen tillbaka och jag går i gatan med en snygg rullning. Bilen försvinner neråt gatan. Fan tänkte jag och började att resa upp, först gubben själv och sen hojen vilket visade sig vara den enklaste biten.
När hojen står på hjulen igen står det en bekymrad dam bredvid och ber om ursäkt för vad hon ställde till. Hon hade backat tillbaka när hon upptäckte att jag låg och skräpade på gatan. Kollade för säkerhetsskull så att det inte fanns någon skylt som jag missat och det var jag som hade företräde.
Jag var oskadd och på hojen var det lite repor på motorbågen och skrubbat på musörat + att backspegen skruvat sig loss. Inga problem men hon ville promt ersätta skadorna och nån hundring kunde det väl vara värt att slippa samvetet kom vi överens om.
Medan vi står där och är ivägen för trafiken kommer fru GeCe och hälsar på. Trevligt! Två damer mitt i trafiken
Resten av vägen hem var händelselös. Konstaterade att Kaffebönan i Åtorp bara har öppet i slutet av veckorna. Hittade en del väg som var nya även på hemvägen.
För en gångs skull har jag stenkoll på körd sträcka: 26 mil och 3 kilometer. För att äta lunch.