Din tanke om Östergötland å nordöstra småland är nog outforskat för många ,Ove. Jag skulle kunna möta upp någonstans. Sjön Sommen med Malexander är ganska fint. Tror linfärgan är kvar där?
Din tanke om Östergötland å nordöstra småland är nog outforskat för många ,Ove. Jag skulle kunna möta upp någonstans. Sjön Sommen med Malexander är ganska fint. Tror linfärgan är kvar där?
Jan
Östra Småland ? Då ligger det väl nära till hands att ta färjan över till Gotland?
Stämmer, stor vit fläck på min karta. Det ligger en sjö ivägen som man måste komma runt.
Malexander låter OK. Jag har väl ca 28 mil dit om man ska tro Eniro. När du kan garantera sedvanligt vackert väder 3 dagar så far vi .
Olle Å. Östra Småland ? Då ligger det väl nära till hands att ta färjan över till Gotland?Vet ej, men det blir i så fall en massa timmar till sjöss.
![]()
Oskarshamn har väl båt till Gotland, ca 4 tim tror jag.
Jan
Idag har jag ägnat mig åt att förvirra de geografiska begreppen för grannarna Håkan och Thomas. Sökte en massa för dom och en del även för mig nya vägar söder om Kinnekulle och på Kållandsö. Tyvärr ingick det några raksträckor på rundan man det får man ta. Alla kurvor kan ju inte vara direkt förbundna mad varandra.
Revben på gammaldags vis bjöds det på i Lidköping och på hemvägen ett stopp i Källby. Lite frusna grisfileändar som kan bli bra i gryta eller på grillen. Tyvärr var inte packväskorna med på turen för då hade jag kunnat storhandla.
![]()
Provkörde 125cc Honda Shadow. Glidare är ju inte för mig även om det killar lustigt när hälen släpar i vägen i kurvorna. Överraskade med att vara ganska pigg med storklumpen jag i sadeln. Fast det är klart.. Omkörning när det går över 100 är en seg historia. Jag vill nog ha 250 cc för att kunna göra säkra omkörningar.![]()
Nåja, på min gravsten kommer det inte stå : han drunknade i regnvatten på Mc tur i Östergötland, i nästa vecka.
Jan