Jag kom på att det är faktiskt så att de motorcyklar jag till en början avskyr av olika anledningar, oftast är det något jag tycker är gräsligt fult på dem så är det just dessa jag trivs bäst på!
När jag skulle börja övningsköra fick jag förmånen att låna svärfars BMW F650 GS. Jag minns att jag då tänkte: "Ska jag köra den där?!”, jag tyckte det var en gräsligt ful modell. Men efter några mil kom jag underfund med att den är ju faktiskt ganska bra och frågade om jag fick köpa hans. Han var så kär i sin så jag fick allt lov köpa en egen. Och det gjorde jag, tänk att man går och köper en hoj man först tyckte var ful. Med tiden tyckte jag att den var ju ganska snygg i designen ändå.
Nästa hoj jag inte kunde begripa var faktiskt min Scrambler. DYNAN såg ju förbaskat designlös ut, hur kunde man bara dra ett streck, tog arbetsdagen slut just då eller? Ja gissa, efter en provtur trots en ful dyna var t o m dynan accepterad och jag blev med en Scrambler. Nu är förstås allt på den snygg i mina ögon, t o m dynan.
Jaha nästa mc: det var de mest fulaste grodögon jag nånsin skådat, kunde man inte ha designat ett snyggare lyse precis som på de övriga sporthojarna? Det är ju bara såå stenålders med grodlysen! Ja gissa… Nu är t o m dessa grodögon till lyse fullständigt accepterade, faktiskt är de till på köpet ganska gulliga. Varför jag tycker så nu? Jo, jag provkörde hojen. Och vem bryr sig om lysena, det är ju inte där jag tittar?
Så, nästa mc blir en Triumph Street Triple R, med dessa gulliga grodögon till lyse. :-*
Här finns lite tekniska data