Ursprungligen postat av
Jonas
Det fungerar inte. Jag har försökt, men det fungerar inte. Jag bytte in min Triumph America i våras mot en BMW R1150 RT. Att byta från en liten glidare till en stor touring var en kick. Fördelarna var många och jag njöt för stunden. BMW´n är grymt bekväm att köra, är kvick, har stor tank, värmehandtag och har ABS. Att köra 70 mil på ett bräde är blahaha. Men redan på första långturen anade jag oråd. Det kändes som att sitta med i kupén på ett X2000.
Tidigare längtade jag varje dag efter att ta ut Bonnie på en tur, men det har jag aldrig känt med Bumsen. Visst tar jag ut henne på någon tur ibland, men det är inte alls samma feeling. Jag saknar ett brett styre, ett dovt muller och det där lite softare och primitiva med att köra glidare.
Jag väljer helt enkelt bort enstaka långturer med Bumsen mot en hoj som skänker mig större glädje dagligen. I den bästa av världar skulle jag behålla Bumsen och ha en custom vid sidan av, men jag har inte den ekonomin.
Jag har inte lagt ut Bumsen för försäljning ännu, men är någon här intresserad så hör av er.
Jag sneglar på olika modeller som Intruder 1500 eller en VN 1500 Classic. Även andra hojar kan hamna i fokus. =)
Synpunkter på mitt nya planerade hojval emottages gärna.