Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 65

Ämne: Med och utan ABS

  1. #51
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det finns en annan GS också. Suzuki: http://www.google.se/images?hl=sv&q=...ed=0CCUQsAQwAA

  2. #52
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jo vet det Bosse. Om bussen stannar kan du ju bli Mc målare.
    Jan

  3. #53
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det finns en annan GS också. Suzuki: http://www.google.se/images?hl=sv&q=...ed=0CCUQsAQwAA
    Inga dåliga hojar på sin tid, hade både en GS850 och en GS1000 under de första åren på åttiotalet!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #54
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Gammal men bra artikel ang ABS vs icke ABS är den här:
    http://www.ibmwr.org/prodreview/abstests.html

    (sorry, om den redan har postats ngn annanstans)

  5. #55
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Idag fick jag användning för ABS`n. Med konventionell broms hade det garanterat varit klippt. Fan vad gott det kändes när hojen tvärnitade utan någon nämnvärd nigning och utan låsning. Jag hann bara klippa i med frambromsen på ren reflex när en bil framför mig plötsligt utan någon som helst förklarlig anledning tvärnitade.

    Han hade ingen bil framför sig utan tvärstannade bara plötsligt i vänsterfilen på vägen från Kornhamnstorg upp till Slussen. Det gick inte fort, kanske i 30 km/h och jag låg cirka fyra-fem meter bakom. Fick helt stopp cirka två dm från bilens akter. Jag tutade (gott med biltuta på hojen ) och när jag körde om satt idioten med en karta i sitt knä. Hade jag haft en pistol just då... =(

    Sensmoral - ABS är värd sin vikt i guld samt ta det extra försiktigt nu när turisterna är på rull i sina plåtburkar.

  6. #56
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Idag fick jag användning för ABS`n. Med konventionell broms hade det garanterat varit klippt. Fan vad gott det kändes när hojen tvärnitade utan någon nämnvärd nigning och utan låsning. Jag hann bara klippa i med frambromsen på ren reflex när en bil framför mig plötsligt utan någon som helst förklarlig anledning tvärnitade.

    Han hade ingen bil framför sig utan tvärstannade bara plötsligt i vänsterfilen på vägen från Kornhamnstorg upp till Slussen. Det gick inte fort, kanske i 30 km/h och jag låg cirka fyra-fem meter bakom. Fick helt stopp cirka två dm från bilens akter. Jag tutade (gott med biltuta på hojen ) och när jag körde om satt idioten med en karta i sitt knä. Hade jag haft en pistol just då... =(

    Sensmoral - ABS är värd sin vikt i guld samt ta det extra försiktigt nu när turisterna är på rull i sina plåtburkar.
    Tänk sån tur du har bytt till BMW. Hade du haft din gamla hoj hade det troligen smullit eller att du bromsat omkull.

  7. #57
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Ja, det gav mig en tankeställare. Skulle aldrig köpa en bil utan ABS idag och det känns av naturliga skäl som om det är ännu mer angeläget med ABS på en hoj.

    Svårt dock att hitta en glidare med ABS till ett rimligt pris.

  8. #58
    Ja, typ vissa svindyra HD eller Kawa 1700.

  9. #59
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Ja, det gav mig en tankeställare. Skulle aldrig köpa en bil utan ABS idag och det känns av naturliga skäl som om det är ännu mer angeläget med ABS på en hoj.

    Svårt dock att hitta en glidare med ABS till ett rimligt pris.
    Märkligt att det inte slagit igenom där ännu.....
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #60
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Kan det vara att hårdingar fegar inte med ABS, eller att tillverkarna tror så ?
    Jan

Liknande ämnen

  1. Nybesiktad utan anmärkning
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-30, 09:29
  2. Med eller utan skyddsutrustning ?
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 12:43
  3. Night Rod med eller utan ABS
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 22:35
  4. Avgasknallar och går inte utan att ge gas
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 19:40
  5. För de utan mc-kort..
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 08:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •