Nån fler som uppmärksammat att det verkar vara fler och fler Triumph man ser på vägarna? Var jag än kommer så ta mig tusan är det inte en Triumph i nån korsning eller man möter en på vägen.
Nån fler som uppmärksammat att det verkar vara fler och fler Triumph man ser på vägarna? Var jag än kommer så ta mig tusan är det inte en Triumph i nån korsning eller man möter en på vägen.
Ja, nu finns det till och med en Triumph-handlare i Umeå.
Håller verkligen med Nina, dom börjar bli rejält vanliga inslag utanför fiken. Måste gå rejält bra. Rimligt prissatta hojar med själ verkar vara ett koncept som säljer. Finns många återförsäljare numera också. Känns som utvecklingen varit kraftig under de två, tre senaste åren.
Och i somras var majoriteten hojar på bulten just Triumph. Slump eller är det så att många har skådat ljuset? =)
Nä, jag tycker att det är prisvärda hojar och roliga att köra. De flesta verkar ha en rolig motorkaraktär oavsett vilken hojtyp man är och provkör en Triumph. De flesta verkar upptäcka att en Triumph verkar skoj.
Senast redigerat av Nina den 2010-05-18 klockan 19:43.
Dom har nå´t för de flesta, numera tydligen även för touringåkarna vilket jag saknat tidigare!
Sista...förlåt... senaste årsmodellen var 2003.
Av vad jag förstått så var det en rätt strategisk orsak till det, det fanns två modeller 1200 och 900, 4 resp 3-cyl och man bestämde att "överlåta" marknaden med raka 4cyl till japanerna och själva satsa på 3-cyl för att ha en egen nisch.
som kuriosa så benämns modellerna BBBB resp BBBs i den mailinglista jag är med i, nån som kan tolka de förkortningarna?