Sidan 76 av 548 FörstaFörsta ... 2666747576777886126176 ... SistaSista
Resultat 751 till 760 av 5473

Ämne: 60+

  1. #751
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Här pratas det näs tan bara skit
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  2. #752
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Lite av intrycken när man kör hoj är ju faktiskt lukter som strömar in i hjälmen. Tidigt på våren är det böndernas gödsling som är mest påtagande. Mitt på sommaren är doften av nästan torrt hö en av mina favoriter. Tyvärr blir det mindre av höodling nu för tiden.
    Om vi inte planerar möten är 60+ mest skitsnackartråd.
    Jan

  3. #753
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Här pratas det näs tan bara skit
    Så bytte vi ämne.

    Näs-tan så att kranen flagnade och röd på de flesta kroppsdelar som jag inte satt på skaffade jag mig när jag drog omkring på en tvåhjuling på Kreta för några år sen. Naturligtvis med turistens normala skyddskläder, shorts och sandaler. Fartvinden gjorde att jag inte kände att jag grillade mig själv.

    Dag två fick jag åka omkring med långbyx, långärmad skjorta och en ful keps + en massa kladdig solskyddsfaktor.
    Senast redigerat av Ove den 2010-04-22 klockan 14:44.

  4. #754
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Tycker nog vi är mycket osedvanligt seriösa och ansvarsfulla i den här avdelningen 60+ och använder ett vårdat språkbruk. Lite snack om skit i största allmänhet hör liksom till, eller?

    Fördelen med bikandet och skyddskläder är ju att man slipper kladdiga skyddsfaktorer om man kommer ihåg den viktiga solhatten när man tar av hjälmen Ove.

    En sak att snacka skit om tycker jag alla dessa grusvägar som ofta är nyskrapde den här årstiden där man känner att framhjulet mister fästet på och gör färden orolig, åtmintonde om man åker landsvägs-hoj och inte har grusdäck. Men å andra sidan kan man ju fråga sig vad man kör där för men det ingår ju i det kreativa vägvalet som du brukar säga Ove!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-04-22 klockan 16:40.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #755
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mitt på sommaren är doften av nästan torrt hö en av mina favoriter. Tyvärr blir det mindre av höodling nu för tiden.
    Håller återigen med du! Torrt hö luktar gott och väcker många fina minnen till liv. Lukten av koskit väcker däremot mest dåliga minnen.
    Själv odlar jag inget hö alls nuförtiden annat än gräsmattan som brukar växa desto mer verkar det som.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #756
    Glöm inte doften av nysågat virke, det är inte dumt.
    Jan-Olov

  7. #757
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Glöm inte doften av nysågat virke, det är inte dumt.

    Stämmer Jan-Olov! Och doften av nyaverkad skog som ligger efter vägkanten!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #758
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Stämmer Jan-Olov! Och doften av nyaverkad skog som ligger efter vägkanten!
    Instämmer helt! Har också en förmiddag, när jag puttrade fram genom en skog kännt en intesiv doft av korv, lök och potatis som stektes till pyttipanna. Tänkte att nu är jag nog hungrig och har börjat hallucinera. Hör till saken att jag var fastande sen dagen före för jag var på väg till röntgen. Fick förklaringen längre fram där det fanns en stuga som jag inte noterat tidigare och där någon stekte på en tidig lunch.

    Det luktade VÄLDIGT gott!

  9. #759
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Instämmer helt! Har också en förmiddag, när jag puttrade fram genom en skog kännt en intesiv doft av korv, lök och potatis som stektes till pyttipanna. Tänkte att nu är jag nog hungrig och har börjat hallucinera. Hör till saken att jag var fastande sen dagen före för jag var på väg till röntgen. Fick förklaringen längre fram där det fanns en stuga som jag inte noterat tidigare och där någon stekte på en tidig lunch.

    Det luktade VÄLDIGT gott!

    Ojdå, det måste ha varit en plåga för jag känner ju till din förkärlek för god mat. Fördelen med lukten från dynga och skog är ju att de inte väcker hungerkänslorna.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #760
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag lider med dig Ove. Körde en lite grusväg där det ligger några sommarhus, plötsligt käns en god doft som inte hörde riktigt till naturliga dofter i området. Efter någon km. ser jag två damer på promenad. En franskreggad bil står vid en av stugorna.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •