Hmmm. Besvärligt om ekern skulle fara ut från fälgen å orsaka punka.
Käns som skryttråden börjar närma sig sitt slut ? Innan oljan läcker ut från kardanklumpen.
Hmmm. Besvärligt om ekern skulle fara ut från fälgen å orsaka punka.
Käns som skryttråden börjar närma sig sitt slut ? Innan oljan läcker ut från kardanklumpen.
Jan
jo,det var svårt att slita ner även kanterna,annars tycker jag att jag lyckades slita ner däcket rätt så ok,snål som man är
kolla inlägg 105 på värstingmc tråden, custom
nej då,då drar man på gasen o hojen reser sig snyggt o fint
Föt många år sedan när jag hade en Virago 1100 så körde jag igenom en rondell och helt utan att tänka på det så la jag ner hojen så pass mycket att sidan på skosulan skrapade i asfalten, först fattade jag inte vad jag gjort men sedan blev jag nästan rädd , det låg en buss precis i baken på mig och han hade aldrig kunnat stanna. Jag har funderat på varför jag la ner den så pass mycket, det var troligen för att bussen låg så nära så att jag blev stessad. Så vist kan man lägga ner en custom.
Jan-Olov
Det är inte olika gummiblandningar(som flera av konkurrenterna använder) i Metzeler Sportec M5 Interact, det är trådarna i däckets stomme som är spända med 5 olika hårdhetsgrader. Det ger olika flexibilitet i stommen beroende på vilken del av däcket som är i backen:
http://www.metzelermoto.com/web/news...String=year:2*
När jag var ny hojåkare i början av 90-talet jämförde vi alltid hur långt vi hade lutat hojarna i kurvorna genom att jämföra däcken vid fikastoppen..
Så småningom(läs: när jag skaffade riktig sporthoj) började man skrapa knäpuckarna i kurvorna. Efter att ha kört omkull har jag dock lärt mig läxan och slutat med det på allmän väg. Numera är sådana aktiviteter endast aktuella på bankörningarna!