Sidan 71 av 548 FörstaFörsta ... 2161697071727381121171 ... SistaSista
Resultat 701 till 710 av 5473

Ämne: 60+

  1. #701
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Tittar på min favo Snooker på Eurosport istället. Försöker stå emot förkylningen med överdos C-vitamin, kanjang, Whisky och Jägarmaister och hittills verkat taktiken vara en framgång. Och det smakar ju inte så illa heller.

    Se you förhoppningsvis på onsdag!
    Säkert att vi ses på Onsdag Såna dundermediciner med allt ifrån Snooker till Jägermeister vågar sig inga virus på! Själv använder jag min förkylningsmedicin - högtrycksspolning med friskluft på hojen, bara jag kan släpa mig ut. Brukar ju funka.

  2. #702
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Själv använder jag min förkylningsmedicin - högtrycksspolning med friskluft på hojen, bara jag kan släpa mig ut. Brukar ju funka.

    Är det du eller hojarna som brukar vara förkylda Ove? ??? ;D


    Kanonmatch i snooker i morgon som börjar 08.30 i Kina-open. Final med en ung Kines, Ding Junhui som skapat hysteri inom snookersporten i Kina och startat en miljonrullning mot en 3-faldig engelsk värdsmästare, Williams. Men sen på em. om vädret tillåter blir det provkörning av nygamla hojen för att kolla hur vindskivan funkar. Man måste ju förbereda sig för om man ska uppleva Trandansen på Onsdag you now. Du har väl putsat kikarlinsen och hojen Ove?
    Senast redigerat av GeCe den 2010-04-03 klockan 22:04.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #703
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Är det du eller hojarna som brukar vara förkylda Ove? ??? ;D
    Vet du väl?? Jag och mina hojar är ett team - delar allt!

  4. #704
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    I dag va det lite surt väder, regn med lite vitt i +5. Oroar mig för att få ordning på mitt uppdrag till trankollen
    Jan

  5. #705
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag va det lite surt väder, regn med lite vitt i +5. Oroar mig för att få ordning på mitt uppdrag till trankollen
    Gör du som vanligt , det brukar bli bra. Vi andra får vända våra böner i riktning mot Linneryd för att stötta med att upprepa ditt mantra 3 ggr/dag. " sol och 15 grader" var det va?

  6. #706
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag va det lite surt väder, regn med lite vitt i +5. Oroar mig för att få ordning på mitt uppdrag till trankollen
    Oroa dig inte det kommer att bli kanonväder tisdag/onsdag som gjort för att träda in i Trandansen. Liksom vi hade uppe i våra trakter idag.
    http://vader.svt.se/Vaer.aspx?ID=14797462 lagom med sol, vind och ej för varmt.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #707
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Oj! Huvvaligen va dä ä kallt ute! Snö i luften men i morgon är det fint igen Aprilväder heter det visst.

    På Onsdag skall solen stråla med en intensitet av 3,5 kWh/m2 vilket kommer att ge hela 11 grader. Tror att det innebär 2 långkalsong för en sydlig smålänning? Ett par för nordlig skaraborgare. Olika det där med hur långt man har till ekvatorn.

    Däremot tisdagen bjuder på 2.7 kWh så då blir det nog ett par extra sockor.

    Sigrid står tankad, färdiglortad och klar så det är bara att dra iväg. Härligt med årets första reella mål. då är säsongen igång.

  8. #708
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oj! Huvvaligen va dä ä kallt ute! Snö i luften men i morgon är det fint igen Aprilväder heter det visst.

    Det kan ju vara han med en räv bakam varje öra som håller oss på halster in i det sista kanske! Han nedifrån ekvatorhållet! ???
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #709
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Han med räv bakom öronen, han kan han.

    Tranresan förlöpte utan en droppe regn i behaglig temperatur och vi såg t.o.m. en solstråle på avstånd. Nu är ordningen återställd och det är fuktigt i luften igen sen igår men det ska bli bättre till helgen. Ordnar sig!

    Nu är det bara att se fram mot nästa evenemang. Vi, GeCe och jag, har skissat på så många turer så det är inget problem med resmål. Svårare är det att få in det i tiden. Som helledig har man så många uppdrag () att varken klocka eller almanacka räcker till. Man ska ha tid till vila också, för missad vila får man inte igen, som bekant

    Resmål är bra att ha, men mest för att ha en anledning att ses. Sen är det en poäng om det är något som intresserar alla och det finns. Men det är klart, poesiafton är något av det jäkligaste jag vet så då tror jag att jag tar med mig en putstrasa och häckar vid hojen en stund. (). Det har i och för sig inte varit på tal men det är lika bra att ha en strategi klar om nån skulle komma på idén.

    Nu väntar jag mest på att gummigubben ska höra av sig om Lillans nya bakdäck sen blir det besiktningar av 2 hoj.

  10. #710
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    Men det är klart, poesiafton är något av det jäkligaste jag vet så då tror jag att jag tar med mig en putstrasa och häckar vid hojen en stund. (). Det har i och för sig inte varit på tal men det är lika bra att ha en strategi .
    Bra strategi Ove!
    Men har du ännu inte berättat för din omgivning att poesi är någonting som bäst gör sig i sadeln på en motorcykel är det dags att göra det Ove!


    ??? Skiter sig förresten med Onsdagen för Svansafarit för min del pga strul med läkartiden som nu MÅSTE ske just den dagen. Men dagen före, tisdag kanske funkar lika bra, då ändå Svanarnas antal ändå redan verkar kulminerat.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •