Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 98

Ämne: Tranresan

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Minskat lite på fågelmängden. "Bara" 12.100 idag. Men OK! det är över rekordet ett par år tillbaka. Fjolåret kanske var en tillfällig uppgång. Kan också vara att tranorna stannat upp längre söderut någon dag pga. dåligt väder. Vi får göra en kontrollräkning på plats i morgon.

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jomen! Nu är dom på väg, fågelskådarna! Hoppas att han Jan föser några tusen tranor framför sig på vägen upp.

    I vilket fall, tranor finns det så det räcker till och alla andra stora fåglar. Som sångsvan, smörgås, sädgås, knölsvan, grågås, umgås och allt vad det kan bli.

    Kl.10. 00 vid kaffestugan vid kyrkan i morgon.

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jan och GeCe har slagit läger på Billingens norra kant och Olle Å och jag avvaktar morgondagen i Sjötorp.

    Dagens antal 12.900 och vi får hoppas på en ökning i morgon för vi vill se många fåglar.

    Dags för alla tveksamma att lägga fram MC-kläderna för träffen 10.00.

  4. #64

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Minskat lite på fågelmängden. "Bara" 12.100 idag. Men OK! det är över rekordet ett par år tillbaka. Fjolåret kanske var en tillfällig uppgång. Kan också vara att tranorna stannat upp längre söderut någon dag pga. dåligt väder. Vi får göra en kontrollräkning på plats i morgon.
    Det är ju tur att det inte är får ni ska räkna. när jag bodde kvar i min hemby hade grannen får. å folk undra hur många han hade. jag provräkna dom flera gånger men jag somna innan jag räknat klart

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Grabbarna har vaknat upp efter att ha vilat ut efter Tranresan. Olle är redan på iltransport hemåt och Jan sitter och tittar på termometern och funderar på hur många kalsonger det går åt på hemresan. Minst 3 par säger han, sydsmålänningen.

    Jag och Olle stack söderut vid halv 9 tiden. Krokigast möjliga väg gäller som vanligt. Kommna till Valle härad ser vi ett par gula västar på en rastplats. Läst nånstans att om man bromsar tillräckligt hårt i gruset får man fäste i underlaget, Varning! Fungerar inte så bra som utlovat. Jaja , fick iallafall stopp på grejerna.

    Västceremoni genomfördes med Jan som ceremonimästare. 60+ västar till dom 4 musketörerna. Bilder kommer.

    Något försenade pga ritualerna längs vägen kommer vi till mötesplatsen. Ser en H-D med sidvagn. Lägst upp på kyrkbacken sitter Chappy och har koll på oss. Så var vi 5.

    Tranorna glömdes nästan bort för vi hade fullt upp med smörgås och umgås. Satt väl minst en timma på fiket innan Jans underställ tvingade ut honom i kylan.

    Chappy vände söderut efter fika och samkväm. Kanske var det det att han pga av ungdom inte fick en egen väst? Trevligt att han kom.

    Efter defilering förbi fåglarna med minsta möjliga buller vidare mot Kinnekulle. Först liten rundtur med stopp vid utsiktsplatser innan vi äntrade restaurngen på kullen. De nya västarna väckte uppmärksamhet med sin frächa, flouroserande vårlöksgröna färg och pigga text, nybroderad av Jan. Han säger att han suttit uppe flera nätter och handarbetat, fan tro´t

    När vi nådde E20 vek Gunder av med sin nya hoj med breda däck. Vi andra fortsatte på alla grusvägar som fanns att finna, och snacka om grus. Nystrött ärtsingel i halvdecimeter tjockt lager, bitvis, första milen.

    Hemma i Sjötorp inventering av kylskåp och ett glas vin. Därefter diskussion om religion, universums oändlighet, kedja eller kardan och och andra viktiga frågor innan John Blund hälsade på.

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Imlägget kompletterat med bildbevis!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av GeCe den 2010-04-08 klockan 21:35.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Imlägget komplettart med bildbevis!
    Vår vackraste sida!

    Eftersom det är den sidan vi visar på vägen kan jag berätta att från vä till hö är det Räven, Olle Å, Ove och GeCe. Vår nytillkomne fågelvän Chappy höll i kameran.

    Hojarna i bakgrunden är inte riktigt färdiglortade ännu.

  8. #68
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jaha... Tranresan. Jag läste först Transresan. Tänkte att det kan ju vara intressant att läsa om transsexuella personer på mc. *skratt*
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-04-08 klockan 12:37.

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jaha... Tranresan. Jag läste först Transresan. Tänkte att det kan ju vara intressant att läsa om transsexuella personer på mc. *skratt*
    Förstår att du blev besviken, men du vet, vi är för gamla för sånt.

  10. #70
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Imlägget komplettart med bildbevis!
    Är det en studie av "Buskskvättan" som pågår tro...?
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2015
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2015-04-14, 16:41
  2. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  3. Tranresan 2013
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 19:08
  4. Tranresan 2012
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 19:06
  5. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •