Är det du eller hojarna som brukar vara förkylda Ove? ??? ;D
Kanonmatch i snooker i morgon som börjar 08.30 i Kina-open. Final med en ung Kines, Ding Junhui som skapat hysteri inom snookersporten i Kina och startat en miljonrullning mot en 3-faldig engelsk värdsmästare, Williams. Men sen på em. om vädret tillåter blir det provkörning av nygamla hojen för att kolla hur vindskivan funkar. Man måste ju förbereda sig för om man ska uppleva Trandansen på Onsdag you now. Du har väl putsat kikarlinsen och hojen Ove?
![]()
Senast redigerat av GeCe den 2010-04-03 klockan 22:04.
Mvh
GeCe
Det är aldrig försent att prova på något nytt!
I dag va det lite surt väder, regn med lite vitt i +5. Oroar mig för att få ordning på mitt uppdrag till trankollen
Jan
Oroa dig inte det kommer att bli kanonväder tisdag/onsdag som gjort för att träda in i Trandansen. Liksom vi hade uppe i våra trakter idag.
http://vader.svt.se/Vaer.aspx?ID=14797462 lagom med sol, vind och ej för varmt.
Mvh
GeCe
Oj! Huvvaligen va dä ä kallt ute! Snö i luften men i morgon är det fint igenAprilväder heter det visst.
På Onsdag skall solen stråla med en intensitet av 3,5 kWh/m2 vilket kommer att ge hela 11 grader. Tror att det innebär 2 långkalsong för en sydlig smålänning? Ett par för nordlig skaraborgare. Olika det där med hur långt man har till ekvatorn.
Däremot tisdagen bjuder på 2.7 kWh så då blir det nog ett par extra sockor.
Sigrid står tankad, färdiglortad och klar så det är bara att dra iväg. Härligt med årets första reella mål. då är säsongen igång.![]()
Han med räv bakom öronen, han kan han.
Tranresan förlöpte utan en droppe regn i behaglig temperatur och vi såg t.o.m. en solstråle på avstånd. Nu är ordningen återställd och det är fuktigt i luften igen sen igår men det ska bli bättre till helgen.Ordnar sig!
Nu är det bara att se fram mot nästa evenemang. Vi, GeCe och jag, har skissat på så många turer så det är inget problem med resmål. Svårare är det att få in det i tiden. Som helledig har man så många uppdrag () att varken klocka eller almanacka räcker till. Man ska ha tid till vila också, för missad vila får man inte igen, som bekant
![]()
Resmål är bra att ha, men mest för att ha en anledning att ses. Sen är det en poäng om det är något som intresserar alla och det finns. Men det är klart, poesiafton är något av det jäkligaste jag vet så då tror jag att jag tar med mig en putstrasa och häckar vid hojen en stund. (). Det har i och för sig inte varit på tal men det är lika bra att ha en strategi klar om nån skulle komma på idén.
Nu väntar jag mest på att gummigubben ska höra av sig om Lillans nya bakdäck sen blir det besiktningar av 2 hoj.
Bra strategi Ove!
Men har du ännu inte berättat för din omgivning att poesi är någonting som bäst gör sig i sadeln på en motorcykel är det dags att göra det Ove!
??? Skiter sig förresten med Onsdagen för Svansafarit för min del pga strul med läkartiden som nu MÅSTE ske just den dagen. Men dagen före, tisdag kanske funkar lika bra, då ändå Svanarnas antal ändå redan verkar kulminerat.![]()
Mvh
GeCe