Stockholm bjuds på en fantastisk morgon så man NÄSTAN skulle kunna ta en premiärtur idag. Men så bra så man kan lufta FJRen är det inte då jag ställer högre krav än så. Kanske nästa helg ...?
Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst
haha
Men nu ska vi reda ut saker och ting. Att jag inte vill ut och åka på blöta och smutsiga vägar ute på vischan har ingenting med fåfänga att göra, då jag är den förste att förespråka att motorcyklar ska användas flitigt och inte bara betraktas.
Mitt försvar är en ren säkerhetsaspekt. Jag har ett nytt A-kort, har bara kört 40 mil på glidare och det med Bonnie. Jag kan henne inte ännu. Har inte ens hunnit testa bromsarna ordentligt. Och känner inte för att behöva testa dem i skarpdrift på en smutsig (grusig) och blöt väg.
Men när jag känner Bonnie bättre och har rostat av mig med henne, så ska det mycket till innan vi stannar hemma.
Men tack för gliringarna. Sånt gillar jag!![]()
Jag bestämmer mig senare. Just nu fem grader i Sthlm, vilket är en helt okej temp. För övrigt samma temperatur som när vi gjorde sista turen 2009 till Rosenhill.
Men det måste torka upp bättre. Just nu är det fortfarande vått på gatorna på södermalm. Kan då föreställa mig att det kan vara ordentligt vått på vägarna utanför stan. Men jag får se hur det ser ut framåt tolvtiden.![]()
Jag tar en sväng i alla fall och kör förbi Rosenhill så får vi se om nån är där...
Men Jonas jag väntar till lite före 12 om du ändrar dig..
Danne
Senast redigerat av Danne den 2010-03-20 klockan 11:00.
på onsdag om vädret håller i sig så blir det premiär ,så man får hoppas att vädergudarna är goda
I dag gjord jag premiären ca.fyra mil på blöta vägar men det var fantastiskt att få sitta i sadeln igen. Det var en och annan som tittade långt efter mig, de undrade nog vad det var för en dåre på mc så här års.
Jag frös inte endast lite kallt på ovansidan av låren precis som vanligt altså. Jonas det var bara hetts som jag avsåg.
Jan-Olov
Så var året första tur avklarad för min del!
Blev "Slingerbulten" ner till Café Rosenhill. Till min förvåning var jag ensam hojåkare på plats. Vädret var så bra att det gick utmärkt att nyttja uteserveringen. Vägarna var bitvis blöta och på andra ställen helt torra. Inga som helst problem att köra i alla fall. Känns mycket bra att vara igång igen.
Jag och tjejen var förbi Rosenhill och tog en fika i solen runt 12.30 tiden, då var det en del hojar där. Nu vart det bilen dit men det var helt ok ändå att sitta i solen med en latte och bara jäsa![]()
KTM 950SM