Har liknande problem, frun börja bli nervös att veden inte räcker. Men har redan börjat asa(smålänska) hem nya pinnar. Men vem kunde tro att det skulle bli sån jäkla vinter å så mycket eldande. Det va ju så mycket annat å göra i somras än att samla överskott på ved.

Svara med citat
Har just hämtat in mera ved! Börjar bli trött på kyla och nu till råga på eländet SNÖAR det igen! 
Börjar känna av en lust att sätta på full värmae i lilla bilen och styra så långt söderut så att man kan kliva ur utan att bylsa på sig. Hur långt har man kommmit då? Sahara? Börjar känna sympati med dom som vinteremigrerar, för nu handlar det bara om att överleva tills marken visar sig igen och det dröjer nog med tanke på all kyla och snö.
Insnöad har man väl alltid varit men sällan så bokstavligt som nu!
Deprimerande minst sagt!
Helt rätt, livet är roligare på två hjul, men det funkar inte på vintern. Jag har väl för min del alltid haft en tendens till senhöst- och vinterdepsession och innan jag upptäckte internet och de olika fora som jag hänger runt på var det mycket värre. Detta med att tvingas släppa karriären i förtid var verkligen ingen höjdare. Det fungerar bra under de ljusare årstiderna men vintern kan vara ett h--e!
) på ett bra sätt. Det var vad jag försökte komma till i vår förra förening men som hela tiden bara var "svårt" att genomföra. Det finns ju massor av gubbar och gummor ute i landet som skulle ha gott utbyte av att hänga med i debatten på olika sätt istället för att studera tapetmönster månadsvis.