Sidan 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 92

Ämne: Vargjakten?

Brandis45
    Gäst
    I Afrika är där en vit man som föder upp lejon och ser till att det blir proper djur för att sedan bedriva jakt på dom bara det säger jo att det ligger något sjukt bakom och det tror ni mej inte ta då kontakt med wwf, nu hopar jag av det med jakt ser bar en massa skit här det kommer en tid då mäniskan kommer att ångra att har utrota alla våra vilda djur...förstår nu den röda texten

Jakt skall vara jakt, här i sverige föds det upp fasaner och gräsänder som bara skall skjutas av de som betalar, sånna avarter finns det över allt. Men jag vidhåller att i dag kan vi inte sluta att jaga efter som det skulle bli aldeles för kostsamt för sammhället.
    Jan-Olov

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Undrar om det är folk bland jagarna som har lika onyanserade åsikter om MC-folket?

Att man skjuter ett djur som gått i frihet kan knappast vara värre än att avliva ett som levt i ett djurstall. Har svårt att förstå att vissa har så extrema fördomar mot jägare.

Jag är ingen tuffing men jag jagar med bössa i hand, åker MC, har seglat och gjort en massa saker som vissa av okänd anledning tycker är tufft. En del blir dryga i attityden och skaffar sig en massa attribut för att visa vilken kaxe man är men det är dessvärre nån liten klick i varje bransch som ska ställa till för andra. Vet inte och förstår inte vad jägarhatarna har stött på som gett den avoga inställning som framkommit i den här tråden.

Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Det gamla vanliga. Den svenska avundsjukan blandad med missunnsamhet. Om inte jag vill eller får så ska ingen annan heller få det och tro att de är bättre. Så det så!

Ibland så undrar man om inte Disney har haft ett alltförstarkt inflytande på våra ungdomar som identifierar sig själva med Bambi och Snurresprätt. Man tillskriver mat mänskliga värden.

Naturligtvis så är det en helt annan sak att köpa fiskpinnar på ICA. ...
    Senast redigerat av DearHunter den 2010-01-09 klockan 21:27.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Undrar om det är folk bland jagarna som har lika onyanserade åsikter om MC-folket?

Att man skjuter ett djur som gått i frihet kan knappast vara värre än att avliva ett som levt i ett djurstall. Har svårt att förstå att vissa har så extrema fördomar mot jägare.

Jag är ingen tuffing men jag jagar med bössa i hand, åker MC, har seglat och gjort en massa saker som vissa av okänd anledning tycker är tufft. En del blir dryga i attityden och skaffar sig en massa attribut för att visa vilken kaxe man är men det är dessvärre nån liten klick i varje bransch som ska ställa till för andra. Vet inte och förstår inte vad jägarhatarna har stött på som gett den avoga inställning som framkommit i den här tråden.
    Mycket bra skrivet. håller med dig

Reg.datum
    aug 2009
    Anldeningen till att INTE ha varg är flera.

Det finns gott om varg öster om Finland. Den är INTE utrotningshotad!

Vi har inte haft varg i Sverige på ca 150 år. Landsbygden, bönderna är inte vana att hantera varg. Vargen attackerar boskap och ställer till stora skador för den enskilde bonden. Många ute på landsbygden får sin näring hotad. Den tar sig även in i mindre samhällen, gårdar och tar djur. Dessutom så visar visssa individer ingen skygghet för människan.

I Sverige så har vi ca 350 tusen jägare. Jakten är i det närmaste en folkrörelse. Nästan som att köra mc. Varg förstör denna hobby, eftersom den ger sig på hundar. När man bedriver jakt så gör man det med hjälp av hundar som dels söker upp bytet och dels driver det mot passkyttar.

Att skjuta av marginalen, vilket man gör när man jagar, medför att vi kan hålla en jaktbar stam som vi själva kontrollerar. Där det finns varg så finns det snart inget jaktbart vilt. Lägg även till lo-djuret och räven.

Listan kan göras lång, men det allra viktigaste för att inte ha varg i Sverige enligt min åsikt, är att om vi ska ha en frisk vagstam i Sverige så behövs det många, många fler vargar än vad vi har idag för att de ska vara genetiskt friska. Det kommer att meföra ännu värre problem.

Tillsist så bör man även påpeka att vargen, isynnerhet en sjuk varg, är farlig för människan. Vargen, liksom räven sprider parasiter tex dvärgbandmasken som kan leda till dödsfall om Du får den i dig via tex blåbär, svamp eller via din hund som kan bli smittad.

Man skulle aldrig ha låtit vargen få bre ut sig i Sverige. Vargen hör inte hemma här i Sverige lika lite som kackerlackor i era lägenheter!
    Senast redigerat av DearHunter den 2010-01-09 klockan 21:47.

Reg.datum
    aug 2009
    Som sagt, sjuka vargar är inga bra vargar.

Det här hittade jag via en sökning via google. Finns hur mycket som helst av den varan

http://www.skogsland.com/dvargbandma...gar/2009-12-03

http://abc.gov.au/news/stories/2005/08/07/1432143.htm

Brandis45
    Gäst
    Bara detta nu har dom med skjutit vargarna i Skånes djurpark och varför står där presis en jägar där
    när dom rymde under alla år jag har bot i Skåne har dom alldrig rymt??????????????

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Brandis45 Visa inlägg
    Bara detta nu har dom med skjutit vargarna i Skånes djurpark och varför står där presis en jägar där
    när dom rymde under alla år jag har bot i Skåne har dom alldrig rymt??????????????
    Ärdu säker på att det var en jägare, det kanske var en sk. djurrättsaktivist?

Har varit in å läst på aftonbladet om skåne djurpark. där står det ju klart å tydligt att PERSONALEN sköt vargarna som rymt. så inte var det ju nån JÄGARE som sköt dom.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •