Sidan 20 av 548 FörstaFörsta ... 1018192021223070120520 ... SistaSista
Resultat 191 till 200 av 5473

Ämne: 60+

  1. #191
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Vardagsledig?

    Snurrat runt lite på forumet och sett att det finns en hel del pensionärer med.

    Hör av er, alla ni som är vardagslediga. För oss är det väl så att det är lättare att ordna åkturer på 1, 2 kanske 3 dagar i veckan än under helgerna, för det är ju då som vi ska umgås med dom som ska betala vårt understöd. ()

    Vi har ju alla motorcyklar och kan lätt förflytta oss inom 15 - 20 mils radie under dagen och kan träffas på någon trevlig plats för att kanske äta nåt gott, titta på nåt intressant ....eller nåt, ja vad som helst. I det forum som 60+;arna lämnat hade vi träffar runt sångsvan (2 pers i mars ), tranor vid Hornborgasjön, utsikt från Taberg och en del annat för oss.
    Blir inte så mycket av konvojkörning, men om man vill kan man träffas och åka till mötesplats i grupper om så önskas eller så åker man själv. Huvudsaken är att man vet om varandra - så hör av er.

    OBS! 60+ tråden är inte helig så välkommna in! Gäller även 60-

  2. #192
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Det var inte illa med ett hembesök av självaste Lucian. Här man tydligen missat något t.o.m. lucian på TV. Men en annan är ju lat nuförtia och har sovmorgon mest varje dag!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #193
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Smile

    Jag såg Växjö Lucian på kvällen, repris 18,00. Blivit allt mer ointreserad av dessa vinter uppmuntran med åren.
    Nu har snön kommit till småland, snackas om vit jul. Nåja om det inte blir för mycket som kräver snöskottning så är det ju tjusigt. Nog lika bra att montera batteriunderhållsladdaren på GSen. Gillar långa ord.
    Jan

  4. #194
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hejsan Räven. Förstår om du kryper in i grytet när det börjar smälla till med kylan. Långa ord??? Skall det inte stå motorcykelsbatteriladdningsunderhållare??? Funderar på att ta en tur igen, så fort det blir varmare efter den aviserade köldknäppen. Några grader kallt, sol och gnistrande snö. Finns det något vackrare ute på våra småvägar?

  5. #195
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hejsan Räven. Förstår om du kryper in i grytet när det börjar smälla till med kylan. Långa ord??? Skall det inte stå motorcykelsbatteriladdningsunderhållare??? Funderar på att ta en tur igen, så fort det blir varmare efter den aviserade köldknäppen. Några grader kallt, sol och gnistrande snö. Finns det något vackrare ute på våra småvägar?
    Motorcykelaccumulatorunderhållsladdningsapparatur! Dä ni!

  6. #196
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Det blir ingen vinterkörning för mig i år,mina landsvägsdäck får sitta kvar.
    I pristävlingen långa ord leder Ove nu.
    10-15 cm. snö, ska man fresta ryggen med snöskottning?
    Jan

  7. #197
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det blir ingen vinterkörning för mig i år,mina landsvägsdäck får sitta kvar.
    I pristävlingen långa ord leder Ove nu.
    10-15 cm. snö, ska man fresta ryggen med snöskottning?
    Vad blir priset i tävlingen?

    Sigrid är klar för utskrivning från MC-doktorn. Det ljud som jag trodde kom från kamkedjan var en skruv som satt lös på en kåpa Skönt iallafall att det inte var motorras på gång som jag trodde när det lät som värst.

    Blir alltså en tur till på MC men här är det neremot -10 och 2 tum snö. Jag är åkrostig så det får vänta tills han Bore tar en liten paus. Det blir väl till veckan för det brukar väl vara tradition med grön jul? Torr väg är väl bara att drömma om.

    Hoppas på gott resultat på grisjakten Småland

  8. #198
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Usch, nu blir det till att sitta i garaget torrgasa denna vecka. Slarvat bort min Cd med GSljud i flytten.
    Ska tänka på priset fram till april. Lösa skruvar kan drabba vem som helst, till å med japanesiskor med åren.
    Vi måste göra något åt grisbeståndet i småland. Fasar för dom Mc olyckor som kommer att hända framöver med dessa vildsvin springandes på vägarna om kvällarna.
    Jan

  9. #199
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Usch, nu blir det till att sitta i garaget torrgasa denna vecka. Slarvat bort min Cd med GSljud i flytten.
    Ska tänka på priset fram till april. Lösa skruvar kan drabba vem som helst, till å med japanesiskor med åren.
    Vi måste göra något åt grisbeståndet i småland. Fasar för dom Mc olyckor som kommer att hända framöver med dessa vildsvin springandes på vägarna om kvällarna.
    Japanskorna brukar inte ha några skruvar lösa men Sigrid har väl blivit lite influerad av sin husse.

    Viltet i våra skogar verkar nu mest bestå av lo, varg och svin + ett gäng med älgar. Svinen har inte blivit så många på våra marker att det är någon idë med jakt än men dom sprider sig som löss så det är väl snart dags. För övrigt syns knappt något jaktbart vilt och ingen vill släppa hund. Har varit ute å jakt en (1) gång i höst och såg inte ens en ekorre.

  10. #200
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Hej gubbs!
    Håller fullständigt med Räven i svinfrågan. Efter en smäll o ett flertal insidenter med bil, har jag starkt ransonerat min MC-körning efter mörkrets inbrott. Smällen med bil var en"singelolycka", men jag har även varit med om rena lämmeltåget 25-30 djur över vägen.Väckelsång. Nästan i Rävgrytet.
    Ut o skjut!! Chappy

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •