Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 45

Ämne: Stockholmstur 31/10

  1. #31
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Enbart för att jag kände för att pröva lite olika inställningar. Sepia2 på de två första bilderna och lite lattjande med kontrasterna på den sista.

    Här får du originalet, så att du vet hur Stefan och Jonas ser ut utan kontrastfix. Tyckte bilden var lite tråkig i original så den fick bli experimenterad med. Det var ingen djupare avsikt än så...
    Helt okej med lite konstnärliga bilder! I själva verket borde vi exprimentera mera.

  2. #32
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Här får du originalet, så att du vet hur Stefan och Jonas ser ut utan kontrastfix.
    Tycker bakgrunden var bättre i sepia2
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    ni verkar som vanligt att ha haft en dejlig tur själv hade vi griet dag i skogen med 2 underbara drev såg några mc i söderköping som var ute och då kom mcsuget förbannade mig själv för att man har ställt undan hojen men det är bara 5 månader kvar som längst innan xjn tas i bruk igen så det är väl bara att härda ut

  4. #34
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Jaha,vad ska man säga. En nästan perfekt dag att åka mc,bara lite solsken som saknades,behövde inte ens använda dom medhavda vinterhandskarna,klarade mig alldeles utmärkt med mina sommarhandskar och utan värmehandtag.
    Kylaren pissar fortfarande på mina fötter (vintersysslan har inte börjat än,laga den alltså),
    höjningssatsen funkade bra trots att jag hade två vänstersidor (fel levererat),kändes bra i kurvor utan att behöva vara rädd att skrapa i,får fixa ner bakskärmen,såg inte bra ut med nya höjden.
    Dagens förlust var att jag tappade en av mina bromsskiveknappar,får beställa en ny från USA,tur att det inte är sesong
    Mycket trevlig sällskap att åka med trots att jag fick ställa mig sist idag (det blir så ibland när man väsnas för mycket,dom andra ville lyssna på andra ljud ;D )
    Blev en hel del klokare efter dagens runda,nu blir det nya slitsar i skivor och annat roligt mekkande
    (ps. ifall ni vill ha mekhjälp så kan ni alltid fråga,har lite abstinens ibland att det är för lite skruvande )

  5. #35
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    ni verkar som vanligt att ha haft en dejlig tur själv hade vi griet dag i skogen med 2 underbara drev såg några mc i söderköping som var ute och då kom mcsuget förbannade mig själv för att man har ställt undan hojen men det är bara 5 månader kvar som längst innan xjn tas i bruk igen så det är väl bara att härda ut
    Japp, att du som e såååå erfaren kan göra en sån tabbe att ställa av hojen mitt i säsongen fattar jag inte Du skulle vart med idag som du säkert fattat. Att köra hoj vet alla hur det är. Men när vi sitter och fikar och skrattar så okontrollerat i lokalen plus att jag och Jonas, som sitter på varsin sida om bordet, skrattar så pass mycket så att vår magar slår bordet mot varandra som en flipperkula Det tyder på att vi kommer att överleva vintern med dom skratten!

    Dessa två ingredienser gör en dag som denna fulländad på alla sätt. Men du har ju vart med Leffa så du vet ju hur 'sången' går

    Hoppas vi snart får se ditt glada snart igen i vårt sällskap.

    Ta hand om dig!
    Senast redigerat av Nicke den 2009-10-31 klockan 23:00.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  6. #36
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    Men när vi sitter och fikar och skrattar så okontrollerat i lokalen plus att jag och Jonas, som sitter på varsin sida om bordet, skrattar så pass mycket så att vår magar slår bordet mot varandra som en flipperkula Det tyder på att vi kommer att överleva vintern med dom skratten!
    Ha ha ha, du skriver så roligt Nicke!

  7. #37
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Men inners inne vet ju alla att även Nicke vill ha en custom...
    Så klart han vill...

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    Japp, att du som e såååå erfaren kan göra en sån tabbe att ställa av hojen mitt i säsongen fattar jag inte Du skulle vart med idag som du säkert fattat. Att köra hoj vet alla hur det är. Men när vi sitter och fikar och skrattar så okontrollerat i lokalen plus att jag och Jonas, som sitter på varsin sida om bordet, skrattar så pass mycket så att vår magar slår bordet mot varandra som en flipperkula Det tyder på att vi kommer att överleva vintern med dom skratten!

    Dessa två ingredienser gör en dag som denna fulländad på alla sätt. Men du har ju vart med Leffa så du vet ju hur 'sången' går

    Hoppas vi snart får se ditt glada snart igen i vårt sällskap.

    Ta hand om dig!
    jodå det ska jag göra hoppas att vi ses snart igen kanske på nåt evenemang i storstan eller annat

  9. #39
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Tackar allihop för fina berättelser. Själv har jag hojen isärskruvad så det blir nog tyvärr inge mer åka denna säsong även fast jag skulle vilja.

  10. #40
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Men innerst inne vet ju alla att även Nicke vill ha en custom...
    Även jag är övertygad om att det är så. Det tar bara lite olika lång tid att "komma ur garderoben, iklädd customkostymen..." ;D;D
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Stockholmstur - nån som ska med?
    Av Motormannen i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 02:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •