Sidan 10 av 17 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 170

Ämne: Vilken glidare?

  1. #91
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Återkommer, när jag bläddrar i tidningar och på nätet, ideligen till främst två hojar. Triumph America och Suzuki Intruder 800. Även Yamahas Midnight Star 950 dyker ständigt upp.

    Jag tror bestämt att någon av de tre hojarna kommer att stå i mitt garage inom kort.

    Tror storleken passar mig som nybörjare och som gillar att glida omkring på kurviga vägar i 50-90 km/h. Snabba farter och burnouts lockar inte alls. Kanske ser jag lite stor ut för dessa hojar, men vid 47 års ålder är jag inte längre så fåfäng. Tror att jag kan stå ut med en dylik hoj en säsong eller två. Kanske fler?

    Just nu ligger Suzukin bäst till. Av ett par anledningar. Jag får ett hyfsat pris för min trehjuling i inbyte, som är svårsåld till ett bra pris privat. Jag får köpa en ny hoj till ett fördelaktigt och sänkt pris. Suzukin har också fått väldigt bra kritik. Och jag sitter riktigt bra på den. I butiken i alla fall.

    American lockar också väldigt mycket, men Triumph vill inte ha min hoj i inbyte. Förstår dessa anglofiler då ingen lär komma till deras shop för att köpa en Piaggio MP3.

    Yamahan har jag inte fått tillfälle att testa, men den har också fått väldigt fin kritik. Ser snygg ut också.

    Finns någon ekonom på forumet? Tror ni priserna för nya hojar går upp kraftigt till våren eller kommer priserna ligga kvar med dagens. Eller rent av sjunka?

    Planerar att åka till AWA på lördag och be att få testa en Suzuki 800. Om den känns riktigt bra lär det finnas risk/chans för att jag kör hem den också. Om nu inte någon möter upp där och skakar vett och sans i mig.

  2. #92
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Lycka till,saker brukar inte bli bättre bara att man väntar och våndas
    Enligt min mening gör du bra deal
    Sedan har du ju hela vintern på dig att dregla över hojen i garaget,kommer du till mitt garage så kan vi köra fram och tillbaka tillsammans,förra vintern gjorde jag drygt 20km i garaget

  3. #93
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Planerar att åka till AWA på lördag och be att få testa en Suzuki 800. Om den känns riktigt bra lär det finnas risk/chans för att jag kör hem den också. Om nu inte någon möter upp där och skakar vett och sans i mig.
    ;D Jag tror att du vet vad du vill och att du är väldigt skaktålig. Alltså ingen idé att nämna att nya hojar sjunker i pris väldigt fort och det har du ju redan upplevt, så jag nämner inte beg...at som förstahoj.

    säger istället LYCKA TILL !

  4. #94
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Du nämner Yamaha 950 du har inte sneglat på 1300? Enligt säkra källor kommer en del helt nya -08r att säljas för 79.900kr inom kort.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #95
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    kommer du till mitt garage så kan vi köra fram och tillbaka tillsammans,förra vintern gjorde jag drygt 20km i garaget
    Lockande erbjudande!

  6. #96
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Du nämner Yamaha 950 du har inte sneglat på 1300? Enligt säkra källor kommer en del helt nya -08r att säljas för 79.900kr inom kort.
    Mm, 1300:an är absolut intressant. Men där går nog gränsen för mig. Vill inte ha för stor hoj att börja med och den ska gå att köra aktivt med. Hittade just två nya -08: or för 79.900 men i Blekinge och Älvsborg... Annars helt klart intressant!

  7. #97
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Letar hoj mer aktivt nu. Hade en hoj på gång, men tyvärr har den redan sålts då jag inte kom till skott. Jag söker på Blocket och letar efter en hoj (custom) i storleken 800cc - 1300cc. Prisklass 50-100.000. Så får ni vetskap om något fynd är ni välkomna att tipsa mig. Den bör finnas i Stockholmsområdet med omnejd. Tack för hjälpen!

  8. #98
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Kan det här vara något? Skönt att den redan är välutrustad.

    Blocket

  9. #99
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Letar du i övre eller nedre delen av spannet? sitter och dräglar över motorcyklar på blocket nästan varje dag så det är inte otroligt att man hittar någon som skulle passa dig =)

  10. #100
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Letar du i övre eller nedre delen av spannet? sitter och dräglar över motorcyklar på blocket nästan varje dag så det är inte otroligt att man hittar någon som skulle passa dig =)
    Hittar jag ett riktigt fynd för 50 000 så är det klart jag blir intresserad. Men troligast är väl att jag hamnar i spannet 70-90 000. En ny Yamaha 1300 Midnight Star för 79.900 vore inte helt fel. Men annars får den gärna vara något år gammal och vara utrustad med väskor, sissy och annat.

Liknande ämnen

  1. Glidare
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2015-01-19, 21:18
  2. Glidare med fotplattor
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-29, 18:03
  3. Stora glidare
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:47
  4. Glidare utomlandsresa
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 07:35
  5. glidare
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •