Sidan 8 av 17 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 170

Ämne: Vilken glidare?

  1. #71
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Vet inte om det är febern som talar nu, men jag är ganska sugen på den Intruder 1500 som jag kollat in på AWA.

    En ny från 2008 med full utrustning för 119 000 och då får jag 75 000 för min MP3 (ett bra pris!). Jag vet att ni tycker att jag ska köpa något billigare, men är det en helt vansinnig affär?

    Som sagt har jag feber och kanske är klokare imorgon, men jag tror ändå det kan vara en hyfsad deal så här på höstkanten. Ska dock kolla med Stefan också angående hans Hilding.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Alla affärer som du är nöjd med är bra affärer!

    Försök dock att ha lite is i magen och vänta till våren, när du skaffat lite mer erfarenhet och kört fler olika hojtyper. Aldrig, aldrig köpa en hoj som du inte kört en rejäl sväng med. Det är så extremt lätt att det blir fel.

    Att du ska ha en customhoj är du övertygad om, som jag tolkar det.

    Har du klart för dig hur du vill använda hojen?

    Sätt dig ner och tänk noga igenom vilka egenskaper du söker. Skriv sedan ner dom så finns det något att utgå ifrån när du letar lämpliga kandidater.

    Här har du några förslag på frågor att ställa dig:

    Mestadels fikaturer i närområdet eller längre resor i Sverige och utomlands?

    Med eller utan passagerare? Passagerare brukar sällan uppskatta en customhoj så länge det inte är en uttalad touringmodell.

    Kardan, kedja eller remdrift?

    Motortyp?

    Serviceintervaller?

    ABS, finns det på customhojar förutom hos Triumph Thunderbird och Kawasakis stora touringmaskin?

    Tillgång till verkstad som du känner förtroende för?

    Det är bara att fylla på med egna saker som känns viktiga för just dig.
    Ovanstående hämtat från äppel-turen-tråden som ska handla om äppelturen och inte om mitt kommande hojval.

    Tack för rådet, Mats. Behöver höra det då och då för att inte rusa iväg till första affär. Har tyvärr alltid varit impulsiv och har lätt för att dras med av allt blänk och säljarsnack. Men du har förstås rätt. Säsongen är i princip slut och jag behöver inte ha så bråttom. Känner mest lite stress över att bli av med MP3:an till ett hyfsat bra pris.

    Jag spar din punktlista för framtiden! Tack!

  2. #72
    Medlem scooter_tomass avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    NV Stockholm.
    Inlägg
    9
    Med i stort sett 0% ränta på pengarna på banken så kanske det är bättre om dom inte behövs nu att lägga in en drive på tidiga vårkanten för försäljning, men och andra sidan så kanske man kan nå en större total förtjänst med rejält höstpris på ”fjolårsmodell” och inbyte av MP3an om du vet vad du ska ha?

    Tyvärr tror jag ekonomi läget kommer att vara halvtrist ett tag framåt (Sverige/världen) men hoppas man har fel och jag tror inte det påverkar prisbilden i detta fall så jätte mycket på ”relativt” billiga ”nöjesartiklar”

    Annars så är det bara massor av klokskap det som Mats skriver.

    -Tomas

  3. #73
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Jonas,

    Har du kollat BIKE Custom -09?
    I den tidningen kan du hitta en del inspiration inför ditt val av hoj. Själv tänker jag lägga mig i badkaret och läsa den tillsammans med ett glas Strohrom & Cola. Känns välförtjänt efter att ha sprungit hem från IKEA i Barkarby. Blev tvingad dit av hustrun för att köpa en hylla att förvara alla våra DVD-filmer i. Blev en lagom löprunda på sju och en halv kilometer.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-10-11 klockan 17:40.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #74
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Är det en specialutgåva eller finns den i handeln nu? Hm, kanske ska googla innan jag frågar...

    Låter som en skön avslutning på helgen annars. Alltså inte löpturen utan en drink i badet med en hojtidning.

  5. #75
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Har nu googlat, men greppar inte riktigt om det är ett särskilt nummer eller vad? Förklara någon, tack.

  6. #76
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Har nu googlat, men greppar inte riktigt om det är ett särskilt nummer eller vad? Förklara någon, tack.
    Ett specialnummer, du kan få mitt om du skickar adressuppgifter via PM!

    Finns hos din lokala tidningshökare.

    Köpte mitt ex. på COOP, finns garanterat i Pressbyrån i Gallerian vid Kungsträdgårdens tunnelbana.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #77
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Okej, då ska jag försöka ta mig dit (Gallerian) på lunchen imorgon. Tack, tack!

  8. #78
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Min blivande hoj? Också ett test för att se om jag kan ladda upp bilder.

    2004IntruderLC1500.jpg

  9. #79
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Min blivande hoj? Också ett test för att se om jag kan ladda upp bilder.

    2004IntruderLC1500.jpg
    Slå till nu innan du ångrar dig.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #80
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Slå till nu innan du ångrar dig.
    Eller slå inte till och slipp att ångra dig...alla mynt har två sidor. Man bör kolla båda sidorna, även kanterna, innan man beslutar sig. Tyckte att det fanns en del alternativ i den nämnda tidningen som i alla fall inte jag tänkt på tidigare, läs och begrunda!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Glidare
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2015-01-19, 21:18
  2. Glidare med fotplattor
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-29, 18:03
  3. Stora glidare
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:47
  4. Glidare utomlandsresa
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 07:35
  5. glidare
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •