Jag har spenderat ett par dagar med att titta på en hoj som jag skulle kunna ersätta Övningshojen med. Jag skulle behöva eran hjälp med att komma på fler hojar i samma stuk.
Mina grundkrav är att man ska kunna köra touring bekvämt även om man är lång (är 190 cm). Den ska klara sig fint på både väg och grus så lite offroadstuk är lämpligt. Det får dock inte ske på för stor bekostnad av bekvämlighet. Den ska med andra ord även kunna sluka mil eftersom jag skulle vilja se mig om i Sverige och på sikt även Europa.
Har ni förslag på hojar som skulle kunna passa så är jag tacksam. Dock har jag kikat på ett par som skulle kunna vara något för mig. Har ni information om hojarna så får ni gärna dela med er. + och - sökes
Africa twin
+
Bra andrahandsvärde
Verkar robust och klara både lite gruspisk samt äta mil på landsväg.
möjlighet till mycket packning.
-
Verkar som många gått väldigt långt
Triumph tiger
Verkar vara som en africa twin fast dyrare och mer bett i.
BMW f650
minusen för denna hoj verkar vara att den är designad för kortare personer. kan 190 CM åka bekvämt på denna?
Ja nu har ni en ide om vad jag skulle behöva för en hoj. Lite ideer skulle uppskattar så jag har något att drömma om i vinter. Måste dock lägga till att jag inte är den mest välbetalda så smärtgränsen går 40-50k. En lägre kostnad skulle uppskattas =)