Sidan 8 av 548 FörstaFörsta ... 6789101858108508 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 5473

Ämne: 60+

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Det finns mycket att intressera sig för i vår herres hage minnsann.
    Japp!! Här är det äpplemoskokning, hundvaktande, matlagning och bilförsäljning på gång samtidigt. Pensionärsliv??

  2. #72
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Japp!! Här är det äpplemoskokning, hundvaktande, matlagning och bilförsäljning på gång samtidigt. Pensionärsliv??

    Pensionärslivet är en ständig kamp med att få tiden att räcka till. Kanske lite beroende på att det går i ultrarapid ibland.
    Här står närmast på programmet en 20-milatripp för att ev. köpa en mc till. En liten smidig "landsvägshoj" som funkar med passagerare.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #73
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    OJ då, nu blev man" litta "nyfiken?
    Jan

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Klargörande kommer så småningom. Är själv nyfiken och en "bra" affär till höstpris är ju alltid intressant.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Får nöja mig med en ny gammal bil. Och den gamla roliga Samurajen fick en ny husse idag. Får fortsätta utan att kunna koppla in 4-hjulsdrift. Men den har iallafall dragkrok.

    Vad nytt kommer att dyka upp i Askersund???

  6. #76
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vad nytt kommer att dyka upp i Askersund???
    Det står fortfarande i stjärnorna och det ska inspekteras, klämmas, kännas och provköras först. Men stuk åt Greta-hållet kanske man kan påstå till viss del att det är om den ena hojen om än inte lika vacker med sitt lite modernare 90-talsnitt. Den andra påminner nog mer om din Lillan. Dessutom har bägge hojarna som skall synas ett stuk åt det ekonomiska hållet som den snåljåp man är mer än åt det prestanda-mässiga hållet. Men så har ju motorvägar ingen större prioritet i mitt MC-åkande heller.

    Gratulerar till din nygamla bil Ove. Tycker du gjort ett bra val av bil som är en slitvarg och dessutom antagligen ekonomisk och billig i drift. Den verkar passa perfekt till en knutte som som bara åker bil några veckor per år.
    Glöm inte rostskyddet bara det räcker med en timme/år och några sprayburkar.
    Senast redigerat av GeCe den 2009-09-28 klockan 04:28.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #77
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hoppsan! Här har det fallit bort en del inlägg!

    Nåja! Vi fortsätter där vi är! Gece har lite att tillägga i sin presentation. Jag har träffat den nya skönheten och jag lovar, hon är läcker som en karamell

    Här regnar det idag och äpplena faller i takt med regnet. Men livet består dock inte endast av äpplemos - det är lite måla också, så det är inte bara att njuta av skitvädret framför brasan. Pensionärslivet är en enda lång hets och inte fär man några fridagar eller semester heller. Hur i h-skotta hann man med nån fritid medan man jobbade?

    Nåja! Nu får jag sluta med gnället. Om Gud vill, grejerna håller och Jan kunde fixa till vädret så kan det bli många sköna turer för det är skönt att åka vid den här årstiden. Slipper svettas, lite insekter och luften är härligt frisk och är det frost i gräset på morgonen så får man väl ta på sig ett(1) par långfillingar.

  8. #78
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Oj,oj,mera nyfiken vad Gece hittat för gosak. Vädret verkar vara jobbigt just nu, regn, rusk ishavsvindar. Hobbys består i köra in ved till pannan + mullvardsjakt.Höstens första tvåkalsongstur har jag hunnit med.
    Jan

  9. #79
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Oj,oj,mera nyfiken vad Gece hittat för gosak. Vädret verkar vara jobbigt just nu, regn, rusk ishavsvindar. Hobbys består i köra in ved till pannan + mullvardsjakt.Höstens första tvåkalsongstur har jag hunnit med.
    Skulle jagat rådjur idag men ..... vädret! Mer mat på dom än på mullvadarna.

    Börjar fundera på var jag gjort av fodret till jackan, snart dags att sätta i men kalsongerna får vänta ett tag.

  10. #80
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Måste berätta om hojenloggan. Fick henskickat och gick ut ock tittade var jag skulle sätta den på Sigrid. Tittar på loggan med pappret på - svart text ??? - Tittar en gång till - jomenvisst är den svart. Går ju inte att sätta på svart hoj! Allt är svart utom ljuddämparen....nej, skärpning gubbe!

    Nåja, man får inte vara dum! Finns ju en vit reflex som jag gnuggar ordentligt med terpentin. Öppnar och ser klistersidan på dekalen -VIT - va i h-e? Nja det är nog bara baksidan. Chansar och klämmer dit och drar av skyddspappret. Nästan vitt, det blev lite diskret men faktiskt ganska bra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •