Ja lycka till.
Ja lycka till.
Min hojblogg
Min vardagsblogg
Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.
Som ovanstående talare skrev, lyssna på din körlärare men DU ska känna att det här klarar du till 110%...
KTM 950SM
Tack för uppmuntran! Behöver lite råg i ryggen. Att köra hoj känns inte främmande och det är bara kul, men det är själva momentet där någon ska bedöma mig som skrämmer lite. Har egentligen ingen aning om varför. Det är ju bara att göra sitt bästa, men...
Det kommer gå tok bra! Å som en av körlärarna som var med vid min uppkörning sa - det är ju faktiskt rätt tur att man är nervös och inte har sin bästa dag ever på uppkörningen (spänd å jäklig) - för kan man det då så kan man det jämt. Överpresterar man på uppkörningen å klarar det så kanske man inte klarar sig så länge i verkliga livet.
Å när din körlärare sagt att du är redo då är du redo! Lita på att du kan det även om du blir nervös och glöm inte att andas! Långa djupa andetag, släpp loss i armarna och fråga om du får värma upp lite innan. Sedan en sak i taget. Tänk inte på högfarten när du kör lågfart etc. Lär gå KUNG!
Ett tips innan teorin är att se till att klara alla kontrollfrågor längst bak i MC-boken också. Bara nöt och resonera högt om varför ditt svar är rätt. Då kommer man ihåg lättare på provet.
(jag var som ett asplöv - men satan vad fokuserad man blir!)
Jonas,
Jag tror du kommer fixa det kanon-bra. Körvana från trafiken har du säkert mer än de flesta körkorts-aspiranter. Tänk bara att det ska bli kul och inte är jordens undergång om du skulle misslyckas. Rädslan att misslyckas kan vara nog för att det ska bli just så.
Tänk istället att "Det här kan jag och kommer fixa på ett bra sätt!", så kommer det att gå vägen!
Maud och jag håller tummarna så att de vitnar!
Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-09-03 klockan 07:49.
Jonas!
Dom få 'mc frågor' det är i provet kan du redan. Plus dom andra, trafik- och miljöfrågorna etc kan du också, det vet jag. Så detta fixar du galant min herre
Stort Lycka Till!
Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst
håller tummarna
Tack, tack, tack, alla vänliga! Nu känner jag mig verkligen lugn...
Ska öppna upp teoriboken i helgen och skumma igenom den. Förhoppningsvis fastnar något. Annars är det mest teflonhjärna nu om man jämför med när man var ung (läs yngre).
ja då klarade man teoriprovet idag med 56rätt =)
bara att gå riskutbildning sen köra upp nästa år
pluggade 19dar på nätet öppnade aldrig nån bok