Jag gillar stånkor..
Just den jobbekompis som dissa den har precis sålt sin xt 660 x....samma motor som
i din då?
Testa den vid ett tillfälle o den va faktiskt slöare än min gamla klx från 93...
Han snacka om nån styrenhet till insprutningen man kunde byta så den blev rappare...
Har för mig den låg på 4 lappar.....känns seriöst dyrt bara för att få lite fart på den..?
Ska hämta en kombipanna i helgen o modda om till poolvärmare
Kommer köra förbi lödde o kolla på triumph,ktm,kawa...även yamaha center i helsingborg ska
hinnas förbi....
Får återkomma med min personliga recension då...
Det är ju en Guzzi Griso du vill ha!
Fast det vet du inte än.... ;-)
Oavsett vad du köper: Köp med magfeeling och hjärta!
Ja samma. Den låga effekten är priset man får betala för en motor som aldrig går sönder och är i princip underhållsfri. Det han menade var nog PCIII, extern styrenhet för att mappa om motorn, går på 3 laxar. Man ska tydligen kunna få ur 12 hästar extra bara genom att mappa om + öppnare blås in/ut. Vassare kammar går på 2-4000, tillsammans med övrigt kan man gå från 48 upp till 65 kusar. Hojarna är å andra sidan billiga så man kan lassa på en massa trim utan att komma upp i prisklass med tex en KTM.
Själv har jag bara ställt om TPSen så den går lite fetare (är snålställd orginal) och drevat ner, räcker gott i skogen. Men som Leif säger, köp det du gillar och strunta i vad jag tycker.
Senast redigerat av Molgan den 2009-08-27 klockan 00:33.
Jag bytade hoj innan jag körde på semester, och köpte just en ER-6N
Det är den roligaste hoj jag har kört, och jag är supernöjd med den.
Man får mycket hoj för pengarna med köregenskaper som är helt fantastiska, man får ner den i krurvorna utan några som helst problem och pulvret saknas inte när det behövs.
Inga problem att sitta två på den, eller köra med rejält med packning.
Visst kan jag sakna min Dragstar när vi är ute och kör flera stycken och det går sådär i lagom customtakt, för då förvandlas min ER-6 till en livlig hundvalp som bara vill dra iväg och busa efter ett tag (eller så är det jag som förvandlas )
Det finns ju säkert en anledning till att just ER-6:an har varit Sveriges mest sålda motorcykel 3 år i rad
vet inte vilken budget du har men yamahas mt-01 är ju rätt rå, bulldogen är ju oxå 2 cyl
Ska absolut testa så många jag kan...har ju testat min lillebrors 2 fd ktm:er..en 525 smr (tror jag
den hette) banhoj och en 690
supermoto....men e lite sugen på o prova 680 duke...tror 990 s duke e lite för klumpig för
de köregenskaperna jag e ute efter men styggsnygg e den. Nackdelen e väl service intervallerna på
alla ktm....