Sidan 38 av 180 FörstaFörsta ... 2836373839404888138 ... SistaSista
Resultat 371 till 380 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #371
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Du verkar ligga långt framme och nära uppkörning. Finns goda förutsättningar att det ska gå bra. Ska bli kul när vi kan ge oss ut och köra "på riktigt"med din nya hoj, vilken det nu kan bli. Antar att det finns nya kandidater hela tiden. Värre problem kan man i så fall ha...
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #372
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Du verkar ligga långt framme och nära uppkörning. Finns goda förutsättningar att det ska gå bra. Ska bli kul när vi kan ge oss ut och köra "på riktigt"med din nya hoj, vilken det nu kan bli. Antar att det finns nya kandidater hela tiden. Värre problem kan man i så fall ha...
    Det enda jag till 100% vet är att det aldrig blir en sporthoj. Förstår mig inte på dem varken utseende- eller körstilsmässigt. Kidsen får leka med dem medan jag kör omkring och luktar på blommorna...

  3. #373
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Det enda jag till 100% vet är att det aldrig blir en sporthoj. Förstår mig inte på dem varken utseende- eller körstilsmässigt. Kidsen får leka med dem medan jag kör omkring och luktar på blommorna...
    Möjligheten att få en lång MC-karriär utan men ökar betydligt med den inställningen...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #374
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Möjligheten att få en lång MC-karriär utan men ökar betydligt med den inställningen...
    Ja, det tror jag också. Och så tycker jag inte om att störa andra blom- och naturälskare med ett vinande 190 km/h-ljud en ljummen sommarkväll. Inte heller med buller och bång på en HD för den delen.

  5. #375
    Instämmer här med, GRATTIS Ellie!

  6. #376
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Jag vill absolut inte låta kaxig, men tror att jag skulle kunna köra upp efter två-tre lektioner till..
    Jag fick mitt körtillstånd i slutet av juni och övade privat under sommaren. Och det gick ju det oxå utan körlektioner.
    Jag har för mig att statistiken för klarade uppkörningar över landet är 67 % för de som kört i skolor och 47 för privat.

  7. #377
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Vill de bara tjäna pengar på oss elever? Eller är de rätt igenom ärliga och säger till när man är mogen för att köra upp? Vad är era erfarenheter?


    För min del så ville jag ha fler lektioner men läraren sa att jag var klar...
    Så var det ju nu inte utan jag behövde 3 uppkörningar totalt. Med naggad självkänsla och tids-spillan som följd. Kostnaden 1500 till vägverket och 1300 i hojhyra per gång kunde jag köpt lektionstid för.
    Jag har en känsla av att han vill få ut så många elever som möjligt till uppkörning och inte ville ge lektionstid till någon som var "klar".

  8. #378
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Grattis alla med nytt kort!

    Appropå vobblingen på min hoj så har den nu varit inne på en första 100-milaservice. De hade inte hittat något på den som orsakade vobblingen, men de trodde att det hade med trycket att göra (som jag ju fixade under resan). Däremot hade de dragit åt en mutter till svingarmen som, enligt dem, kanske kunde ha påverkat köregenskaperna. Så det var lite dubbla budskap där. Hur som helst, nu svänger han inte fram och tebax längre och det är allt jag begär. Men fy fasen va jag avskyr kastvindar!

  9. #379
    Mc-Bosse
    Gäst
    Vill de bara tjäna pengar på oss elever? Eller är de rätt igenom ärliga och säger till när man är mogen för att köra upp? Vad är era erfarenheter?
    Hos Swensons i Eslöv ansåg min lärare att jag var klar för uppkörning efter 7 lektioner, själv var jag dock tveksam. Tyvärr var det fullt den 20:e Maj så det fick bli den 28:e istället och två lektioner till ville jag själv ha för att jag ville ha körskole-Suzukin i blodet så att säga fram till den 28:e.

    Jag körde inte helt felfritt alla gånger i manöverbanorna men han ansåg att jag var tillräckligt duktig för att kunna klara en uppkörning. Lite chansning är ju en uppkörning sa han och går det så går det. Du ska ha lite flyt tillsammans med dina kunskaper så går det vägen sa läraren. Du går här på körskolan för att klara uppkörningen och inget annat. Övar riktigt och får rutin gör du när du väl har körkortet sa han.

    Swensons tycker jag inte höll mig kvar för att tjäna pengar.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-08-17 klockan 13:19.

  10. #380
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Grattis alla körkortsägare!
    Lycka till, alla ni som fortfarande utbildar er - var säkra på att kunskapen ni får bidrar till ett långt o skojigt (mc-)liv!

    Åsså får ni hålla tummarna för min 17-åriga dotter som kör upp på onsdag morgon...

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •