Stort GRATTIS till er båda!
Den där känslan när inspektören sagt "det gick ju bra det där" sitter i länge.
Stort GRATTIS till er båda!
Den där känslan när inspektören sagt "det gick ju bra det där" sitter i länge.
Bara att instämma i gratulationerna!
För mig är det 33 år sen men kommer fortfarande ihåg känslan att få köra tillbaka hojen till körskolan. Min lärare hade också dragit, "missar du får du skylla dig själv och jag hämtar dig om några timmar", så var ju tvungen att fixa det ;D
tänkte på det där med vobbel och omkörningar med, tänk på att lastbilar (och även vissa kombibilar) skapar en massa turbulens så var aktsam på det när ni kör om.
Ja, grattis Ellie och Malin!!! Vilken härlig känsla!
Själv övningskörde jag idag i ett hällande regn. När jag kört tillbaka till skolan sa läraren till mig att jag måste träna mer. På blinkers när jag svänger ur rondeller... Nåt nytt påfund som tydligen ska vara bra.Sen visste han inte direkt vad vi skulle hitta på nästa gång, men han skulle klura ut något.
sofo: Du har PM.
Jag vill helst köra med samma, som ser vad jag behöver träna på. Innan vi började första lektionen pratade han om femton lektioner ungefär. Idag trodde han på sex-åtta lektioner. Låter det rimligt? Jag "kan" ju landsvägs- och stadskörning, så vad ska jag träna på mer än balans-, broms- och ja vad? Vill de bara tjäna pengar på oss elever? Eller är de rätt igenom ärliga och säger till när man är mogen för att köra upp? Vad är era erfarenheter?
Jag vill absolut inte låta kaxig, men tror att jag skulle kunna köra upp efter två-tre lektioner till. Visst kan jag lära mig smarta saker på körskolan som jag har stor nytta av, men som är "onyttiga" på uppkörningen. Redan idag testade vi den uppställning av koner som provet innefattar, lågfart och högfart, och det fungerade kanon när jag väl lärt mig körskolehojens egenskaper. Krypkörningsmomentet med sk gamla garagevändningar gick som smort förutom en gång när jag fick tjuvstopp av någon oförklarlig anledning. Kan ju bara ha varit vajsing på hojen och ingenting annat...![]()
Alltså, nu tänker jag inte insistera på att få köra upp efter tre lektioner till, men vill heller inte vara deras kassako. Men nu har jag bara kört två lektioner, så jag tänker suga åt mig så mycket kunskap som möjligt i fyra lektioner till (2x40 min). Sen får vi se vart vi landar.