Sidan 37 av 180 FörstaFörsta ... 2735363738394787137 ... SistaSista
Resultat 361 till 370 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

Stort GRATTIS till er båda!

Den där känslan när inspektören sagt "det gick ju bra det där" sitter i länge.

Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Bara att instämma i gratulationerna!
    För mig är det 33 år sen men kommer fortfarande ihåg känslan att få köra tillbaka hojen till körskolan. Min lärare hade också dragit, "missar du får du skylla dig själv och jag hämtar dig om några timmar", så var ju tvungen att fixa det ;D

tänkte på det där med vobbel och omkörningar med, tänk på att lastbilar (och även vissa kombibilar) skapar en massa turbulens så var aktsam på det när ni kör om.

Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ja, grattis Ellie och Malin!!! Vilken härlig känsla!

Själv övningskörde jag idag i ett hällande regn. När jag kört tillbaka till skolan sa läraren till mig att jag måste träna mer. På blinkers när jag svänger ur rondeller... Nåt nytt påfund som tydligen ska vara bra. Sen visste han inte direkt vad vi skulle hitta på nästa gång, men han skulle klura ut något.

Mc-Bosse
    Gäst
    sofo: Du har PM.

Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Citat Ursprungligen postat av sofo Visa inlägg
    Ja, grattis Ellie och Malin!!! Vilken härlig känsla!

Själv övningskörde jag idag i ett hällande regn. När jag kört tillbaka till skolan sa läraren till mig att jag måste träna mer. På blinkers när jag svänger ur rondeller... Nåt nytt påfund som tydligen ska vara bra. Sen visste han inte direkt vad vi skulle hitta på nästa gång, men han skulle klura ut något.

Vilken skola går du på?

Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Citat Ursprungligen postat av Hobbelitos Visa inlägg
    Vilken skola går du på?
    Slussen. Kör med Hans Grims som verkar okej.

Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Slussen. Kör med Hans Grims som verkar okej.
    Aha, så du har samma lärare? Själv körde jag på Jarla vid Solvalla. Där fick man rulla runt bland lärarna

Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Jag vill helst köra med samma, som ser vad jag behöver träna på. Innan vi började första lektionen pratade han om femton lektioner ungefär. Idag trodde han på sex-åtta lektioner. Låter det rimligt? Jag "kan" ju landsvägs- och stadskörning, så vad ska jag träna på mer än balans-, broms- och ja vad? Vill de bara tjäna pengar på oss elever? Eller är de rätt igenom ärliga och säger till när man är mogen för att köra upp? Vad är era erfarenheter?

Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009

Thumbs up

Jag vill helst köra med samma, som ser vad jag behöver träna på. Innan vi började första lektionen pratade han om femton lektioner ungefär. Idag trodde han på sex-åtta lektioner. Låter det rimligt? Jag "kan" ju landsvägs- och stadskörning, så vad ska jag träna på mer än balans-, broms- och ja vad? Vill de bara tjäna pengar på oss elever? Eller är de rätt igenom ärliga och säger till när man är mogen för att köra upp? Vad är era erfarenheter?
    Klart att dom vill tjäna en slant om dom har möjlighet. Men jag var ivrig och frågade hela tiden efter varje lektion. På så sätt fick jag kontroll över mina delmål och då var det bara och skicka iväg mig till Barkarby där jag körde upp

Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Jag vill absolut inte låta kaxig, men tror att jag skulle kunna köra upp efter två-tre lektioner till. Visst kan jag lära mig smarta saker på körskolan som jag har stor nytta av, men som är "onyttiga" på uppkörningen. Redan idag testade vi den uppställning av koner som provet innefattar, lågfart och högfart, och det fungerade kanon när jag väl lärt mig körskolehojens egenskaper. Krypkörningsmomentet med sk gamla garagevändningar gick som smort förutom en gång när jag fick tjuvstopp av någon oförklarlig anledning. Kan ju bara ha varit vajsing på hojen och ingenting annat...

Alltså, nu tänker jag inte insistera på att få köra upp efter tre lektioner till, men vill heller inte vara deras kassako. Men nu har jag bara kört två lektioner, så jag tänker suga åt mig så mycket kunskap som möjligt i fyra lektioner till (2x40 min). Sen får vi se vart vi landar.

Liknande ämnen

1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5