Ursprungligen postat av
Jåke
Jo, Touringbutiken gick i konkurs. En annan motorfima i Borlänge köpte resterna i vintras och öppnade på nytt, men det var såklart en hel del strul med drift av konkursförvaltare och annat under en tid. I stort samma personal som tidigare med tillägget av lite folk från köparen. Personalen lider inte av brist på hjälpsamhet när det gäller standardgrejer och när du vet exakt vad du ska ha. Kunskap om grejer och att hjälpa till att hitta alternativ är det dock lite ojämnt med kan man väl säga... sen svaras det väl inte på epost och sånt som det ska, har aldrig gjorts utan man måste beställa via webben eller åka dit. Har du tur svarar de i telefon, men när man är där hör man ofta att det ringer och ringer... samtidigt som de som jobbar är fullt upptagna i butiken.
Sen det där med att beställa saker de inte har på lager... är det en standardgrej som ett drev så kommer det nog hem hyfsat snabbt, annars är det ingen idé utan bättre beställa på annat håll. Jag ska försöka ta mig dit till veckan och hämta ett framdrev till min ganska vanliga Suzuki som inte fanns på lager förut.
Rent generellt är jag dock skeptisk till dessa trådar om all usel service. Trots allt har butikerna bra mycket mer kunder än så och det som skrivs måste vara den bråkdel som är missnöjda. Ingen lägger ju ner tid att skriva en tråd på ett forum när de fått det de ville, eller?