Skrev några rader på min bloggg om vad jag sysslat med det senaste dygnet.
Tog en liten runda med hojen tillsammans med ett par tuffa kompisar.
Det har varit en del genom åren som sagt att dom vill testa, men liksom när det har gällt att cykla Vätternrundan har dom kommit på andra tankar innan det blivit dags. Lika bra det tror jag. Dom har tydligen insett att dom inte är av det rätta virket och då är det bäst att avstå!
Det krävs en del för att genomföra en sådan här körning. Känna sig själv och sina begränsningar. Rasta vid rätt tid och inte minst inse att det inte är en hastighetstävling utan ett uthållighetsprov.
Är man ordentligt utvilad vid start och sköter intaget av mat och dryck på rätt sätt går det bra att genomföra för vem som helst och med nästan vilken hoj som helst.
Gäller att disponera sina krafter på rätt sätt. Vi höll en snittfart på dryga 78 km/h över dygnet, inklusive pauser. Totalt blev det 172 mil på 21 timmar och 50 minuter. Motsvarar ungefär sträckan mellan Stockholm och Innsbruck för att sätta det i relation till något som många känner till. Det är egentligen ganska gott om tid. Vi rastade tre timmar och en kvart. Ändå hade vi två timmar kvar till tjugofyra timmar, trots att vi körde tolv mil mer än det behövdes.
Någon som är sugen på att försöka...?
http://www.nogg.se/blogg.asp?idHomepage=7211