Vad tusan menas med ”86,4”?
Kilometer…? Hastighet?? Kubikcentimetrar? Antalet kuggar på ett drev på nån hoj?
Nä det är faktiskt min vikt. Jag råkade ställa mig på vågen i morse, jag själv gjorde inte vågen utan snarare tappade hakan. När har jag gått upp till den vikten?? Så jag motiverade mig själv, drömde mig tillbaks till när jag sist jagade kalorier och lyfte skrot på gymmet, då fick jag bort 12 kg och var ganska nöjd med mig själv och min nya kropp jag jobbat tillbaka mig till.
Det jag föll på den gången var den extremt annorlunda kosten, rikligt proteinrik och kalorifattig till max, det är jobbigt att ändra gamla matvanor till något helt nytt och fullständigt annorlunda. Efter ett tag börjar man sakna köttbullarna. Och annat med för den delen. ”Jag kan väl få äta några köttbullar i dag trots att jag åt vad jag ville i lördags? En dag till gör väl inget, jag tränar ju?” och sen blev det tre dar i veckan man åt som vanligt och snart smög en fjärde dag på. Till slut åt jag som vanligt alla dar i veckan. Då tyckte jag det var fel att lyfta skrot när man proppar i sig en massa fel fetter, jag skulle bara se grov ut och inte smal och tjusig med muskler.
Nu ska jag inte vara lika hård och tuff mot mig själv, jag *kan* äta som vanligt men i mindre mängder. Det har varit rena skogshuggartallrikar när jag tagit min portion… Jag har beräknat att ca 1 kg i veckan ska jag tappa och jag hoppas orka hålla mig motiverad och nå målet.
Varför jag går ut och berättar det här är för att det blir en sporre för mig, nu kommer alla veta och de som möter mig kommer titta så jag sköter mig. Och då kan man inte fuska! =)
Jag tyckte synd om mina hojar när jag stod på vågen i morse, så mycket vikt de ska släpa runt på. Och tänk så ofta jag måste köpa nya däck, funderade jag vidare och blev snål. Enda sättet att spara däck på är att gå ner i vikt, kom jag fram till.