Hejsan gubbar o gummor.
Har länge tänkt att skriva om detta, men har nu kommit igång.
Köpte en splidans ny Wildstar -00 Tusan va glad jag var och vad den lät gott.
Ville INTE erkänna för mig själv eller andra att den var otäck på krokig väg.
Han var en "bisonoxe" helt enkelt, även att framföra på annat än raka vägen (lite överdrivet)
Jag var uppe i Norska fjällen för andra gången med hojen och blev så otroligt rädd:
Min son åkte före med sin V-Strom 1000 och jag hack i häl. Kom in i en kurva som var kraftig med räcken för stupet på min högra sida...
Plötsligt märker jag att kurvan är störtare än jag befarat....Jag slet som ett djur för att inte köra rakt FRAM och ut för stupet.
Den ville rakt fram och jag ville svänga mycket vänster !!!
Trots att jag ventilerat detta lite med kompisar med "motstyrning" hänga ut knä och armbåge
för att automatiskt lägga över vikten och även övat och praktiserat det en hel del så var den otroligt jobbig.
Tyvärr så blev det så att jag sålde min Wilde när jag hade provkört en BMW R1200C som var mycket lätthanterlig. Trivs bra med den, men saknar det RIKTIGA mullret från mina dragpipes efter den kraftiga motorn i "Wilden"
Nu var det så att i sommar på Kopparträffen råkade jag prata med en annan hojåkare som åkte en utav HD modellerna, han hade haft en Wildstar och hade också närapå kört ihjäl sig på grund av denna tröghet i styrningen (understyrd eller överstyrd? )
Denna HD hade INGA utav dessa tendenser. Nu vill jag bara ha en riktig kraftig custom igen, men undrar om det inte finns NÅGON ANNAN hoj än HD som går att åka på utan att riskera livet??
Tacksam för tips, erfarenheter och synpunkter på detta.
Gaffelvinkeln trodde jag var den stora "boven"...det är tydligen en hel del annat som kan spela in, såsom hjulstorleken fram i förhållande till bak.
Ha de gôtt