Har inte kört någon V-strom, men tror att det är en alldels utmärkt hoj. Har haft ett flertal olika hojar med kubik runt 5-600 kubik. Visst funkar det också. Håller med om att vi svenskar är extremt kubikfixerade, kanske värst i Europa, som det verkar. Det går oftast inte att sälja hojar med midre kubik. Det är ofta även så att de hojar som har mindre kubik även är mindre till formatet. Funkar ofta perfekt för den som mest åker ensam. Ska man åka två på en Europasemester vill jag gärna ha en hoj dels med utrymme för två och packning, dels ha kraftresurser som gör att man inte plågar hojen till max. Har åkt på sexhundramilaresor med såväl en Honda Dominator på dryga 40 hästar som en Kawasaki Z750 på 55 hästar. Detta med två personer och packning. Dessa hojar var utmärkta att åka ensam på men inte för två. Därför har jag i dagsläget två hojar en BMW K1200RS med 136 hästar och vridmoment som ett diesllok, när vi åker två, dels en Yamaha TTR 600 för kortdistanstransporter och ensamkörning. Båda har sitt berättigande. Har man provat en hoj med över tusen kubik tror jag de flesta tycker att det är svårt att tänka sig att gå ner i kubikantal. Vi har alla så olika preferenser och inte minst referenser att det är svårt att uttala sig om vilken hoj som är bäst för varje individ. Det viktiga är att man är nöjd och glad med det man kör, vilket du verkar vara. Det jobbiga ögonblicket kommer när man provkör något större än det man har. Plötsligen ställs hela tillvaron på ända och man trivs inte alls med sin gamla trotjänare. Har varit med om detta många, många gånger. Slutar ofta med ett byte. Grundtipset är: Provkör inte om du inte är beredd att byta hoj!