Ursprungligen postat av
MadMike
Jag tog ju isär förgasarna ända in till nålar och munstycken. Och desto mer jag tänkte på det så tyckte jag att det ska vara en distans under E-clipen och en ovanför, men det satt ingen under. Och i satsen jag köpte så är det definitivt en mer distans än det satt på nålarna. Om nu detta är felet så förklarar det ju ganska bra varför den där och får smällar, den går ju snålt som in i ..... , nålarna blir ju då 3-4mm för låga.
Jag ska ta isär förgasarna igen imorrn, ta lite bilder, och åka till verkstan och fråga varför de inte har monterat de nedre distanserna. För har suttit i natt och kollat på videos med folk som renoverar deras förgasare, och det ser inte lika ut som i min just nu.
Ångrar djupt att jag någonsin lämnade in den till dem, jag skulle helt enkelt ha gjort jobbet själv från första början. För nu får jag ju ändå göra allt jobb plus att jag måste jaga fel som de har orsakat...
Vanligtvis så skruvar jag med allt själv på både hoj, bil, och diverse då jag faktiskt jobbar som industrimekaniker så har jag ju kunskaperna. Men denna gång så var jag lat och tänkte att jag lika gärna kan punga ut några tusen och bara få problemet fixat, ack så fel man kan ha.
Slopy: Innan du river förgasarna, kontrollera med startgas om den drar tjuvluft först. Det kan vara så enkelt att det är en vakuumslang eller insugsgummi som har börjat torka och spricka.