Glömde: krya på dig. Hoppas ryggen blir bra snart.
Glömde: krya på dig. Hoppas ryggen blir bra snart.
Hojen har rullad 2500 mil sedan förra kollen så lite tur har jag att vippan var där den var.
Hade den stått någon cm åt andra sidan hade kammen slagit i den istället.
Fixad allt smått och fått fram nya shims så nu väntar jag bara på 4 små packningar så kan jag montera och köra 😁
Jo tack ryggen är bättre men långt ifrån bra så det gäller tänka sig om när man rör sig .
Äntligen fått packningar och shims där dom skal vara idag så blev uppstart och allt fungerade perfekt , en liten test tur gatan upp och ner för att kolla så tummen upp.
Han inte riktigt idag så får fixa oljebytet i morgon när det skal regna .
Yr säger kallt hela helgen så jag hoppade oljebytet , kände ingen stress direkt när man tittar på långtidsvarslet :-(
Det brukar komma en sista suck med kyla och snö innan det blir vår. Ibland är det två suckar... Får hoppas detta är den är sista sucken.
Minns när jag skulle börja köra mc på trafikskolan, det var 26 mars och när jag steg upp på morgonen hade det snöat. Men det smälte undan så asfalten var ju bar till slut. Så det blev lektioner den dagen.
Sol och fint väder idag så åkte och fick bytt oljan men tyvärr bara 2+ ute så sparar första turen tills söndag hoppas jag för då säger dom att det blir soligt och 8+ :-)
Hoppas kylan fortsätter hålla sig borta efter helgen med .
Så där ja, så bra. Det stod i tidningarna i dag att våren nu officiellt är i södra Sverige samt GÖTEBORG.
Då har man varit och visat lite mera kärlek till min älskling på 2 hjul idag :-)
Blev 4 nya skruvar till min belly pan , var tvungen borra ut en när jag skulle byta oljan .
Blev en förgasarsynkning idag som behövdes tydligen , hade ändrat sig lite efter min ventiljustering.
Hade hoppades på lite bättre och varmare väder nu i kommande veckan men ser ut som jag måste vänta lite till tyvärr :-(