Olle Å har just lämnat för att resa hem till Borgvik. Trevligt besök som kom på sin specialdesignade sidvagnsTransalp med nykonstruerad gaffel.
Vi gjorde ett besök till Lidköping där vi provkörde elhojar. Kul maskiner, Olle tog första turen och smög iväg som en ande. Jag gick ut för att höra när han skulle komma tillbaka - ingen bra idé - han kom tillbaka lika tyst. Jag tog också några svängar på planen utanför och det kändes helt fantastiskt att den drog iväg så fint. Man hör nya ljud som däck mot asfalt, ljud från fjädring och lite sånt som jag inte riktigt kunde identifiera. Ett litet ylande kom från motorn när jag drog rullen i botten. Nackdelen fick vi läsa oss till - räckvidd och laddningstid men redan nästa år skall det bli bättre kapacitet. Utvecklingen går framåt så snart finns det hojar som räcker till för längre turer.
El är enligt min mening ett bra steg i rätt riktning och jag hoppas att fler alternativ kommer. Gamla Ottomotorn förtjänar att pensioneras efter 140 år i tjänst...
Tack för besöket Olle!