Slutresultatet kan kanske bli bra i slutändan, nytt tak kunna isolera lite få städat all bråte som alla samlar på sig du får elen tillrättad monterat jordfelsbrytare kunna måla till lite. Ja det blir nog bra bara försäkringen tar det dom skall göra.
Slutresultatet kan kanske bli bra i slutändan, nytt tak kunna isolera lite få städat all bråte som alla samlar på sig du får elen tillrättad monterat jordfelsbrytare kunna måla till lite. Ja det blir nog bra bara försäkringen tar det dom skall göra.
Jan-Olov
Tur ändå att det bara drabbade byggnaden. Värre hade det varit om hojar och utrustning brunnit upp. Bygga kan du ju.
Ove
På tal om bygga så har jag på sistone läst om att man byggt trädhus, gjort trädmöbler och t.o.m. byggt trädbåtar. Trädhus tycker jag är en kul grej men det som var på bild stod på backen som en vanlig kåk. Trädmöbler låter risigt och den där trädbåten begriper jag mig inte på?
Äsch - det är väl bara så att dom som skriver artiklar i tidningar numera saknar ordkunskap. Bäst att förklara om det finns någon sån där reportör som läser att träd har alltid en rot i ena änden och grenar i den andra. Trä är det som finns innanför barken och det som är tillverkat av det materialet är gjort av trä.
OK - jag är väl lite ordpolis. Det är min lilla hobby att tillrättavisa telefonnasare som kallar mig Ove och tilltalar mig med ni, att om man ska säga ni skall man också använda titel och efternamn. Förnamn hör alltid tillsammans med du.
Ove
Just nu består en del av dagen att köra träd ut från skogen till upplag, därifrån transporteras till sågverk. Förhoppningsvis kan det bli byggmaterial åt dom som behöver bostäder. Känner att jag drar något strå till stacken. Kan det bli någon krona över till någon hojtur åt mig tackar jag inte nej till det.
Jan
Jan-Olov