Senast redigerat av Olle Å den 2016-10-07 klockan 08:45.
Hmm. Lämnar jagandet åt andra och drar istället till Norge några dagar. Struntqar i de sk. turisfällorna och kör en runda runt bla. Hardangervidda och sedan söderöver. Tror jag.
Höst.. Nu är det dags att garagera Byrackan som mest stått ute till ingen nytta. Sigrid är inte körd alls i år och Greta har varit ute bara litegrann.
Ekan är ur sjön och ska täckas. Hade ett litet helsicke att ro den till upptagsplatsen för vattnet har sinat i Vänern och botten var väldigt nära ytan. Nu är den iallafall på land och vi får hoppas på en nederbördsrik vinter så att vattnet kommer till normal nivå igen annars blir det problem både på sjön och med höjda elpriser.
Vinterpyssel är räddat genom att jag skaffat lilla segelbåten som ska fixas till för ev. användning nästa år. Jag håller just på med att nytillverka en bom och fotlister. Den gamla bommen var krökt och hae en revningsanordning som inte fungerade så bra. Viktigt att man kan minska segel så lätt som möjligt om det plötsligt kommer mera vind än vad som man har tänkt....
Hade tänkt att bygga om överbyggnaden men det får vara tills vidare så den ska bara snyggas upp + få ett nytt och större titthål i taket så att jag kan segla inifrån med stängda luckor, skönt för en gubbe som inte tål drag..
Tiden går med lite pyssel undan för undan även om det inte blir så mycket gjort. Sjukvården har vaknat till efter några påstötningar så att det blir även en del åkande p.g.a. detta. Inget allvarligt men det vore nog på sin plats med Sepåfantabletter så att man vaknade till lite grann.
Tror att regnet håller upp för tillfället så nu ska jag ut och täcka ekan...
Ove
Det var någon som ville se vad det var för båt jag håller på med. Provar att visa en som ägs och seglas av Sean Mulligan
https://youtu.be/LkaW-fu022w
Ove