Fint väder och lagom varmt rör att ta en riktigt lång tur idag, men det blir inte...
Den här säsongen har egentligen inte blivit av. Det har varit för mycket omkring mig för att lusten att köra ut skulle infinna sig och dessutom har jag blivit med båt.
I går skulle jag varit med på en resa med flyktingarna som bor på en förläggning i min närhet men det gick inte p.g.a. andra aktiviteter som jag inte kan styra över men jag kommer att träffa dom på hemmaplan istället. Det är alltid kul att komma dit för man blir alltid välkomnad. Dom vuxna kommer och hälsar och vill prata, dels för att dom vill bara träna språk och dels för att dom vill veta hur det funkar här med olika saker. Ungarna rycker i en och vill att man ska vara med och leka och det är jag väldigt dålig på.
Förstår inte varför en del är så rädda för flyktingar... Anledningen till att dom drog var att dom vill leva ett drägligt liv utan att hela tiden riskera att bli skjutna eller att behöva skjuta andra eller riskera att när som helst få en bomb i skallen. Visst pratar dom språk som man inte förstår och visst har dom en del föreställningar om vad som passar som inte riktigt överensstämmer med våra normer men dom får väl anpassa sig efterhand.
Ove
I dag blir det utmärkt väder att skölja av sommarens damm från hojkläderna.
Jan
Under jakten ser jag inte många älgar, mest blir det när jag är ute på vägen och då är det helt klart en fördel om man ser dom. Grisarna är ett annat plågoris som jag tycker borde jagas mera och matas mindre. En riktigt kall vinter skulle minska grisstammen ordentligt, jakt och vargar berör dom knappast.
Ove