Jag har slutat förvåna mig över många husbilars framfartpå vägarna. Det är väl inte fel på husbilarna, men det verkar vara fel utbildning eller ingen alls hos chauförerna.
Obs tar inte alla över en kam , men det finns ena jäkla outbildade typer som framför dessa ekipage. Speciellt om man möter dem på en mindre väg, så menar de att här kommer jag, så du får flytta dig för jag vet inte alls hur bred bilen är och måste därför köra mitt i vägen.
Jag har haft flera incidenter med husbilar här i Värmland och även i Norge. Husvagnsförarna verkar vara mera försiktiga, kanske för att de inte känner sig som herre på täppan.
Det här ofogert att hålla långt till höger och ge sken av att stanna , men i stället svänga tvärt till vänster. Helt livsfarligt då de inte har kollat om någon försöker köra om då. Helgens olycka var en sådan. Råkade själv ut för samma sak i Norge då förare fick se en parkeringsplats på vänster sida. Torrt väglag och bra bromsar klarade mig. Vi hade hängt efter ett tag och då vi kom ut på en raksträcka gick husbilen åt sidan. Började köra om då helt plötsligt bilen blinkade och svängde samtidigt.