Varit dålig med uppdatering från min sida. Tar det här lite av det som jag gjort.
Jag har grunnat rätt ordentligt på vad jag gjorde och varför. Tror mig veta varför jag gjorde som jag gjorde. Det har att göra med racklig startkoppling, kall motor, choken trasig på en förgasare, motor håller på att dö. I alla fall, ska iväg på morgonen till jobbet, och får motorstopp efter ca 20 cm. Lagom långt för att börja ta upp foten men ändå inte tillräckligt med fart för att hålla balansen. Tar emot med samma fot som jag precis tagit upp, men orkar inte hålla de 250 kg så den åker långsamt ner i backen.
Tur att jag beställde två förra gången. Hade tänkt byta för länge sedan då jag hade en i silver och en i svart. Nu var det den svarta som gick sönder. Blev ett byte när jag kom hem igen.
Har nu svart på vitt att jag har fått alzheimers. Beställde för ett tag sedan lite delar, beställde då hem packboxar och dammskydd till framgaffeln. När jag nu ska byta så finns där även en komplett uppsättning som jag köpte i våras...
Bidde bara en bild när jag bytte packboxarna, är lite slö just nu vad gäller bilder. Oljan byttes nog för väldigt länge sedan. Jag fattar inte hur den kan bli så svart när den är klar när man häller i den, och den är innesluten.
Men jag hade tänkt att jag skulle använda de M12 förlängningsmuttrar (Biltema
19518) jag köpte till förra hojen som är 19 mm utvändigt. Har tejpat fast en i en hylsa med förlängning som mothåll. Fick bli kvastskaftet och mutterdragaren. När jag kollat så var det 22 mm i den här hojen. Visste det inte då, men har hittat en perfekt adapter (efter lite modifiering) som jag ska inhandla till nästa gång. Lär passa bra till vissa hjulinfästningar (framhjulet) på en del hojar också vad jag förstått. Oljefilteravdragare
20322från biltema.
Har ju tidigare skrivit om vobbel jag har som är värst i ca 70 km/h. En teori var ju att det kunde vara ojämnt med gaffelolja i benen. Kan i alla fall säga att vobblet inte ändrat sig efter packbox- / oljebyte. Man släpper ogärna vänsterhanden när man åker i ca 70, för du måste hålla stenhårt med högerhanden då.