Ursprungligen postat av
Olle Å
Räven och jag gjorde en liten Norsk höjdartur på några dagar. Vi utgick från Sälen och körde västerut mot Rondanefjällen och vidare mot Vågomo.
Tänkte åka upp till Blåhöj, men tyvärr lite låga moln. For i stället väg 55 över Sognedalsfjället , med en avstickare upp till Juvasshyttan och kollade lite på dem som åkte skidor där. Från Tutargö tog vi fjällvägen ner mot Årdal. Lite knepig nerfart genom en massa serpentiner där husbilar absolut inte kunde mötas på många ställen utan fick på en del ställen backa och trixa. Vidare ner mot Gol och övernattning.
Från Gol gick färden söderut på väg 7, för att efter några mil vika av på väg 287. Knepigt, men vid Eggerdal byter vägen nr. till 211. En jättehärlig omväxlande väg som jag inte tror många åker. Efter att i Drammen passerat alla jäkla trafikljus och en snabbfika åkte vi mot Örje där våra vägar skildes, då Räven inte gillade E 18, utan ville ha lite mindre vägar hemmåt, så han körde söderut mot Ed. Jag fortsatte dock på E 18 och var ju snart hemma.
En mycket varm tur med över 20 grader på fjället, och med bara några små regnskurar.